DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 42 (66) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22938
Title: Організація самопідготовки студента в умовах навчання за кредитно-модульною системою
Authors: Василенко, О. М.
Issue Date: 2013
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Василенко, О. М. Організація самопідготовки студента в умовах навчання за кредитно-модульною системою / О. М. Василенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 42(66). – С. 285-290.
Abstract: Статья посвящена организации самоподготовки студента в процессе изучения иностранного языка в условиях обучения по кредитно-модульной системе, а именно, изучению умения студентов планировать свою деятельность и проявления ними ответственного отношения. Умение студентов планировать свою деятельность изучалось при помощи методики В. Ф. Моргуна "Составление расписания на неделю". Выявлено, что уровень умения планировать свою деятельность повышается с первого по четвёртый курс. Планирование своей деятельности студентами старших курсов отличается большей критичностью и более ответственным отношением к реализации своих планов по сравнению со студентами младших курсов. Изучение ответственного отношения показало, что наибольшее количество студентов, у которых высокий уровень ответственного отношения к запланированной деятельности, выявлено среди первокурсников, а наименьшее – среди студентов четвёртого курса. В статье также приведены примеры заданий для развития ответственного отношения и умения планировать свою деятельность на занятиях по английскому языку.
The article is devoted to students’ self-organization in the process of foreign language learning in a credit system, in particular the study of the students’ ability to plan their activities and identify their responsibility. Student's ability to plan their activity was studied using the techniques of V. F. Morgun "Scheduling for a week." It has been revealed that the level of skills to plan their activities is increased from the first to the fourth year while studying at university. Planning their activities of graduate students is characterized by greater criticality and more responsible attitude to implement their plans, compared with younger students. The study of the responsible attitude showed that the highest number of students who have a high level of responsible attitude to planned activities is identified among freshmen, and the least - among fourth-year students. The article also provides examples of tasks for the development of a responsible attitude and skills to plan their activities at English lessons.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22938
Appears in Collections:Випуск 42 (66)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasylenko.pdf235.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.