Стаття розкриває важливість творчого аспекту у побудові навчально-
виховного процесу в педагогічному вузі як одного з шляхів оптимізації підготовки
майбутніх педагогів професійного навчання. Описуються два підходи щодо
розвитку педагогічної майстерності та педагогічної творчості: особистісний та
технологічний. В рамках технологічного підходу розглядається термін
«педагогічний дизайн», який відображає проектувальну функцію дидактики та
спрямований на студента та його навчальні можливості. В статті надається
порівняльна таблиця двох підходів щодо дизайну навчально-виховного процесу
Стаття підкреслює важливість використання дидактичних можливостей
288
інформаційно-освітнього середовища, адже в ньому можуть використовуватися
ефективні засоби педагогічного впливу на суб'єкти навчання, пріоритетом яких є
самонавчання і саморозвиток особистості завдяки активізації механізмів
внутрішньої активності особистості.
The article reveals the importance of the creative aspect in the design of the
educational process in pedagogical institution as one of the ways to optimize the future
vocational teachers training. The two approaches for the development of pedagogical
skills and pedagogical creativity were described: personal and technological. As part of
the technological approach, the term "teaching (instructional) design" was considered,
which reflects the design function of didactic aimed at students and their learning
opportunities. The article provided a comparison chart of the two approaches to the
educational process design. The article emphasizes the importance of informationeducational
environment teaching opportunities, because it can provide effective means
of pedagogical influence on the subjects of education, with the priority of self-learning
and self-development of personality through activation of individual's activity interior
mechanisms.