DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 41 (65) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22817
Title: Професійне самоусвідомлення практичних психологів у контексті підготовки у ВНЗ
Authors: Зеленін, В. В.
Issue Date: 2013
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Зеленін, В. В. Професійне самоусвідомлення практичних психологів у контексті підготовки у ВНЗ / В. В. Зеленін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 41 (65). – С. 157-165.
Abstract: В статье рассматриваются научные и методические основы профессионального самоосознания в практике профессионального образования практических психологов. Проведен системный анализ научных источников, посвященных вопросам развития профессионального самоосознания в психолого-педагогической практике. Проанализированы особенности профессионального самоосознания практических психологов в контексте обучения в ВУЗе. Охарактеризованы основные проблемы и препятствия профессиональному самоосознанию практических психологов. На примере концептуально-структурной модели системного образования практических психологов определены уровни и предложены пути оптимизации профессионального самоосознания практических психологов.
The article is dedicated to the description of the scientific and methodological foundations of professional self-consciousness in the practice of trade education of practical psychologists. The analysis of the systems of scientific sources, devoted the questions of development of professional self-consciousness in psychological and pedagogical practice is conducted. The features of professional self-consciousness of practical psychologists are analyzed in the context of teaching in higher educational establishments. Basic problems and obstacle for professional self-consciousness of practical psychologists are described. On the example of conceptual-structural model of system education of practical psychologists levels are certain and the ways of optimization of professional self-consciousness of practical psychologists are offered.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22817
Appears in Collections:Випуск 41 (65)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zelenin.pdf385.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.