Статья посвящена проблеме внедрения инновационных форм обучения в
подготовке практического психолога. Раскрыта сущность, характерные особенности
проведения интерактивных лекций и лабораторных занятий. Обоснована необходимость
их использования как оптимальной учебной среды для подготовки психологов к будущей
профессиональной деятельности. Представлен собственный опыт применения
интерактивных форм работы вовремя проведения лекций и лабораторных занятий по
разным учебным дисциплинам, спецсеминарам и спецкурсам, которые читаються
будущим практическим психологам ИПП НПУ имени М. П. Драгоманова.
The article is dedicated to the problem of introduction of innovative forms of education in
preparation of practical psychologist. Essence, characteristic features of realization of
interactive lectures and laboratory works are exposed. The necesserity of their use is reasonable
as an optimal educational environment for preparation of psychologists to future professional
activity. Own experience of application of interactive forms of work in time of realization of
lectures and laboratory works is presented on different educational disciplines, special seminars
and special courses that are read to the future practical psychologists of the Institute of
Pedagogics and Psychology of the National Pedagogical University of the name М. P.
Drahomanov.