Стаття присвячена аналізу сутності інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів
біології як одної із ключових компетентностей учителя. Доведено, що інформаційно-комунікаційна
компетентність учителя біології за сучасних умов є обов’язковою складовою професійної
компетентності. У статті обґрунтовано необхідність розвитку інформаційно-комунікаційної
компетентності вчителів біології в умовах переходу українського суспільства до широкого
використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освіті і суспільному житті.
Пропонуються умови розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів біології та
екології у системі післядипломної підготовки як важливого напряму вдосконалення їх професійної
майстерності. Означено тематику онлайн-занять і вебінарів, що з доведеною результативністю
позитивно впливають на підвищення фахової компетентності вчителів. У статті окреслено ряд
проблем, що потребують розв’язання для досягнення високого рівня інформаційної компетентності
вчителів біології.
This article analyzes the nature of information competence of teachers of biology as one of the key
competencies teacher. Proved that information competence biology teacher in modern conditions is a
mandatory component of professional competence. In the article substantiates the necessity development of the
information competence biology teachers in conditions of transition of Ukrainian society to the widespread use
of modern information and communication technologies in education and public life. Proposed terms of the
development information competence of teachers of biology and ecology in the system of postgraduate training
as an important direction to improve their professional competence. In the article is proposed topics online
training and webinars that with proven positive impact on productivity of improving professional competence of
teachers. In this article outlines a number of problems to be addressed to achieve a high level of information
competence biology teacher’s.