Для побудови ефективної методичної системи підготовки фахівців морської галузі та
забезпечення високого рівня предметної компетентності з фізики необхідно визначити критерії
сформованості даної педагогічної категорії. Існуючі критерії оцінювання навчальних досягнень з
предметів не можуть бути використані для оцінювання компетентностей майбутніх судноводіїв з
фізики. Для розв’язання поставленої проблеми використані такі методи наукового пізнання, як аналіз психолого-педагогічної і методичної літератури, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація,
класифікація, систематизація. Визначено когнітивний, діяльнісний та мотиваційно-ціннісний
критерії сформованості предметної компетентності з фізики майбутніх судноводіїв. На основі
аналізу нормативних документів, які регламентують підготовку фахівців морської галузі для кожного
критерію, дібрано показники та рівні сформованості. Сформульовані висновки та окреслені напрями
подальших досліджень.
For composing effective methodical system of preparing marine specialists and for providing high level
subject competence in physics it is necessary to define criteria of formation of the pedagogical category.
Existing assessment criteria of educational progress in subjects can’t be used for competency assessment of
future navigators in physics/ for solving this problem such scientific methods are used^ analysis of
psychological and pedagogical and methodical literature, synthesis, comparison, summering, specification,
classification, systematization. We determined cognitive, efficient, motivational value criteria of subject
competence formation in physics of future navigators. On the basis of analysis of normative documents which
regulated preparing of marine specialists for each criterion we selected indices and levels of formation.
Formulated conclusions and directions for further research.