У статті досліджується антропологічний, моральний та соціально-ідеологічний потенціал
філософії. На основі філософії на інструментальному рівні через дискурс інтегральних гуманних
цінностей можна впливати на вирішення конфліктних ситуацій в українській дійсності. Проблеми,
які пов’язані із особливостями і перспективами української освіти та науки і місцем філософії у них,
аналізуються у працях таких українських науковців, як В. Андрущенко, Ф. Андрушкевич,
М. Арцишевська, І. Бідзюра, А. Бичко, Т. Глоба, Д. Дзвінчук, Л. Губерський, А. Євтодюк, В. Лутай,
А. Мазак, В. Огнев’юк, Г. Стасюк, О. Уваркіна, М. Швед.
Anthropological, moral and social-ideological potential of philosophy is investigated in the article. On
the basis of philosophy at instrumental level through discourse of integral human values it is possible to
influence on the decision of conflict situations in Ukrainian reality. Problems which are related to the
features and prospects of Ukrainian education and science and the role of philosophy is analysed in works of
such Ukrainian scientists, as W. Andruchenko, F. Andrushkevych, М. Аrzyshevska, І. Bidzuyra, А. Bychko,
Т. Hloba, D. Dzvinchuk, L. Huberskiy, А. Evtoduyk, W. Lutay, А. Маzak, W. Оhnevuyk, H. Stasuyk,
О. Uvarkina, М. Shved.