DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 07. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія » Випуск 34 (47) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22333
Title: До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві: естетичний аналіз
Other Titles: To the Question of Theoretical Model of Figurative Transformations in Fine Art
Authors: Вячеславова, О. А.
Keywords: іконічний знак
неориторика
фігура
троп
референціальна метафора
парадигма
синтагма
маркер
нульовий ступінь
iconic sign
neorhetoric
trope
figure
referential metaphor
paradigm
syntagma
marker
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Вячеславова, О. А. До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві : естетичний аналіз / О. А. Вячеславова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 7 : Релігієзнавство. Культурологія. Філософія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 34 (47). – С. 107-113.
Abstract: У статті здійснений досвід екстраполяції ідей структуралізму та неориторики щодо риторичних операцій у галузь теорії мистецтва. Як базисна щодо питання образотворчого тропосу визначена проблема співвідношення іконічного та лінгвістичного символізму. Авторка пропонує схему структурної будови твору як іконічного знаку з метою наступного дослідження специфіки риторичних модифікацій у мистецтві. Виокремлено та описано парадигматичний та синтагматичний плани твору, на яких відбувається утворення тропів та фігур. Експліковано асинтаксичність іконічної синтагми. Розглянутий принцип організації образотворчої парадигми на основі зображувального мотиву, що утворює семантичне поле. За допомогою поняття “субстанція вираження” обґрунтована нерелевантність диференціації образотворчих фігур за принципом “форми” та “змісту”. Здійснена адаптація неориторичних понять “маркер” та “нульовий ступінь” до образотворчого мистецтва.
The article presents the experience of the extrapolation of the ideas of structuralism and neorhetoric to the theory of art. As the base in the solution of the question of the Tropos in fine arts is defined the problem of correlation of iconic and linguistic symbolism. The author offers a structural diagram of the art work as aniconic sign for subsequent study of the specifics of rhetorical modifications in art. The article explicates the paradigmatic and syntagmatic plans of art work, which are associated with the formation of tropes and figures. Author consideres the principle of organizing of the paradigm on the basis of visual motif, forming the semantic field. With the help of concept of “substance of expression”, the article justifies the irrelevance of differentiation of figures in the visual arts on the principle of “form” and “content” . The author implemented the adaptation of neorhetoric concepts of “token”, “zerolevel” to the visual arts.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22333
Appears in Collections:Випуск 34 (47)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nchnpu_7_2015_34_16.pdf170.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.