У статті говориться про те, що бажано готувати майбутнього вчителя фізики так, щоб він ще в університеті пізнав структуру навчально-пізнавальної діяльності учня та вмів організувати навчально-виховний процес у загальноосвітній школі так, щоб створити позитивну мотивацію учнів до уроків фізики. За оптимальної організації навчання майбутній учитель оволодіває загальними способами розв’язування фізичних задач, уміє прогнозувати результати навчання, які досягаються через його цілі та задачі. Але особливо важливо, щоб він умів стимулювати розвиток науково-природничого мислення учнів, реалізовуючи розвиваюче навчання
фізики.
In the article it is talked that it is desirable to prepare the future teacher of physics so that he as early as university got to know the structure of educational-cognitive activity of student and able to organize an educational-educator process at general school so that to create positive motivation of students to the lessons of physics. During optimal organization of studies a future teacher seizes the general methods of untiing of physical tasks, able to forecast the results of studies, which are arrived at through his aims and tasks. But it is especially important, that he was able to stimulate development of
scientifically-natural thought of students, realizing the developing studies of physics.