У статті проведено історіософський аналіз освітніх систем давніх цивілізацій Єгипту, Китаю, Греції. Актуалізовано основоположні принципи та особливості навчально-виховного процесу різних науково-педагогічних шкіл світу. Розглянуто багатоаспектість еволюційного розвитку гуманітарних наук, які віддзеркалюють філософські доктрини історичної епохи. Встановлено, що розвиток досліджуваного педагогічного феномену був продиктований законами буття та соціокультурними особливостями досліджуваної епохи. Значну увагу приділено аналізу методологічного інструментарію діалектичних елементів титульної дефініції. Розкрито змістовну сутність онтологічного, гносеологічного, антропологічного, аксіологічного та праксеологічного елементів вище названого інструментарію.
In this article held analysis historical-philosophical of educational ancient civilizations. Modified basic principles and features of the educational process various scientific and pedagogical schools. We consider the evolutionary development of the humanities, which reflect the historical era philosophical position. It was established that the development investigated the phenomenon was due to the laws of life and cultural characteristics of the era. Special attention is paid to study dialectical methodology
definition. Reveals the substantial nature of the ontological, epistemological, anthropological, axiological and praxeological elements above the said instruments.