Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Островська, К. О.
dc.date.accessioned 2018-12-13T12:23:29Z
dc.date.available 2018-12-13T12:23:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Островська, К. О. Особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму / К. О. Островська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 142-150. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22180
dc.description.abstract У статті висвітлені особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму. У психологічному дослідженні брали участь 40 дітей дошкільного віку від 5 до 7 років: 20 дітей із аутизмом та 20 дітей із затримкою психічного розвитку. У процесі роботи були використані такі методики: шкала тестів розумового розвитку А.Біне-Т.Сімона; дослідження вольових проявів; методика «Дослідження довільної активності у грі» Р.М. Геворк'ян; тест «Розфарбуй малюнок» Є.Є. Кравцова; методика «Психолого – освітній профіль» РЕР – R; нейропсихологічна діагностика за А.Р. Лурії. Представлені результати порівняльного, кореляційного аналізу дітей із різним рівнем аутизму. Показано, що рівень довільної регуляції вищий для дітей із затримкою психічного розвитку, ніж для дітей із аутизмом, що вказує на те, що вони самостійно виконують завдання, які пропонує учитель. Діти з аутизмом за результатами досліджень були розділені на три групи: з високим, середнім і низьким рівнем аутизму. У дітей з низьким рівнем аутизму переважає найвищий рівень витримки, рішучості, самостійності, довільної регуляції. Отримані параметри дозволяють дітям із аутизмом задовільно виконувати корекційну програму, що приводить до їх емоційного, інтелектуального та фізичного розвитку. ua
dc.description.abstract The article highlights the features of volitional sphere for preschool children with different levels of autizm. An indication of arbitrariness is relative independence from the adult preschooler in setting goals, planning and organization of their actions, knowledge itself is not a performer, and activist. Arbitrary actions provide the ability for content activities, including lesson’s learning. In the psychological study were involved 40 children of preschool age from 5 to 7 years. The following techniques were used: the scale of mental tests by A. Bine-T. Simon; study of volitional manifestations; method "Investigation of arbitrary activity in the game" by R. M. Gevorgyan; test "Paint a picture" by Ye.E. Kravtsova; method "Psychological and educational profile" RER - R; neuropsychological diagnostics by A.R. Luria. As a reference group 20 children with mental retardation were used. According to A. Bine-T. Simon test an average level of intelligence of ASD children is comparative with that for children with mental retardation. The fact allows us to compare these groups and receive adequate results. The article presents the results of comparative analysis of children with different levels of autism. It has been shown that level of arbitrary regulation is higher for children with mental retardation, than ASD children, which indicates that they independently carry out the tasks offered by teacher. ASD children according to results of investigations were divided for three groups: with high, average and low level of autism. In children with a lower level of autism prevails the highest level of endurance, determination, independence, arbitrary regulation. The obtained parameters allow to fulfill by ASD children the program of correctional work, which leads to their emotional, intellectual and physical development. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject довільна регуляція ua
dc.subject рівень аутизму ua
dc.subject ініціативність ua
dc.subject самостійність ua
dc.subject наполегливість ua
dc.subject витримка ua
dc.subject мовлення ua
dc.subject пам'ять ua
dc.subject arbitrary regulation ua
dc.subject development ua
dc.subject level of autism ua
dc.subject initiation ua
dc.subject independence ua
dc.subject perseverance ua
dc.subject endurance ua
dc.subject speech ua
dc.subject memory ua
dc.subject.classification 376.2.018:93-031.42 ua
dc.title Особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму ua
dc.title.alternative Peculiarities of volitional sphere for ASD children with different autism level ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу