Результати теоретичних та експериментальних досліджень дозволяють визначитися зі змістом та реалізацією принципу відповідності педагогічних, тренувальних впливів закономірностям розвитку зростаючого організму. Цей принцип заснований на закономірностях гетерохронного розвитку рухових, координаційних та фізичних здібностей з обов`язковим виділенням їхніх сенситивних періодів у процесі спортивної підготовки. Теоретичне обґрунтування і практична реалізація даного принципу здійснена на основі вивчення вікових
закономірностей розвитку основних компонентів координаційної та спеціальної підготовленості підлітків та юнаків 11-17 років у процесі багаторічних занять вільною боротьбою.
The results of theoretical and experimental research allow us to determine the content of the principle of conformity of the principle of the correspondence of pedagogical and training effects of the laws of development of the growing organism. This principle is based on the laws of the heterochronous development of motor (coordination) and physical abilities, with the mandatory allocation of their sessional periods in the process of physical training. Theoretical substantiation and practical realization of the principles of the given on the basis of the study of age patterns of development of the main components of the coordination and special preparedness of adolescents and boys 11-17 years in the
process of long-term classes free-of-struggle.