Стаття присвячена світовому досвіду реалізації державно-приватного партнерства, яке здатне вирішити багато проблем господарської практики країн із ринковою економікою. Авторами проаналізовано характерні ознаки державно-приватного партнерства та основні етапи його становлення. Визначено, що найбільш ефективна взаємодія держави і бізнесу є у випадку, коли їх цільові орієнтири співпадають. Аналіз світового досвіду використання механізмів державно-приватного партнерства дозволив авторам виявити аспекти його успішної реалізації, а саме: розвиненість ринкової торгівлі та паритетність у взаємовідносинах держави і бізнесу; використання державно-приватного партнерства в інфраструктурній сфері та сферах, які раніше були державними; створення спеціальних інституційних організацій, відповідальних за дотримання всіх регламентованих умов; обґрунтований вибір пріоритетної сфери із використання механізмів державно-приватного партнерства; деталізована процедура аналізу всіх сторін проектів державного-приватного партнерства; обґрунтований і двосторонній розподіл ризиків і задач державно-приватного партнерства; вдосконалення інструментів стимулювання інноваційного розвитку економіки, в тому числі за допомогою трансферу інновацій.
The article is devoted to the world experience of the implementation
of public-private partnership, which is able to solve many
problems of economic practice of countries with a market economy.
The authors analyzed the characteristic features of public-private
partnership and basically the stages of its formation. It was determined
that the most effective interaction between government and
business is the presence of common targets. The analysis of world
experience in the use of public-private partnership mechanisms allowed
authors to identify aspects of its successful implementation,
namely, the development of market trade and parity in the relationship
between the state and business; the use of public-private
partnerships in the infrastructure sector and areas that were previously
state-owned; creation of special institutional organizations
responsible for compliance with all regulated conditions; basing
choice of priority sphere on use of mechanisms of public-private
partnership; detailed procedure for analyzing all parties involved in
public-private partnership projects; a substantiated and bilateral division
of risks and tasks of public-private partnership; improvement
of tools for stimulating the innovative development of the economy,
including through the transfer of innovations.