DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 30 (40) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21759
Title: Преемственность музыкального воспитания в системе детский сад – начальная школа
Other Titles: Наступнiсть музичного виховання в системi дитячий садок – початкова школа
Authors: Иванченко, Е. А.
Keywords: преемственность
музыкальное воспитание
эстетическое впечатление
переживание
музыкальное восприятие
интонация
старший дошкольный возраст
младший школьный возраст
наступність
музичне виховання
естетичне враження
переживання
музичне сприймання
інтонація
старший дошкільний вік
молодший шкільний вік
continuance
musical education
aesthetic impression
feeling
music perception
intonation
senior pre-school age
junior school age
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Иванченко, Е. А. Преемственность музыкального воспитания в системе детский сад – начальная школа / Е. А. Иванченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 30 (40). - С. 115-119.
Abstract: В статье анализируется проблема преемственности в воспитании детей средствами музыкального искусства. В качестве организующего механизма этого процесса рассматривается эстетическое впечатление как результат первоначального воздействия музыки, переживания красоты музыкального звука (голоса, инструмента, пластического движения, метроритма), живого исполнения музыкальных произведений педагогом. Эстетическое впечатление – результат воздействия ярких образных проявлений музыкального искусства, близких жизненному опыту детей. Как психологический феномен, эстетическое впечатление является следствием удивления, связанного с восприятием ярких образцов музыки, резонирующих в эмоциональной сфере воспитанников. Выделяются личностный, организационный и профессиональный уровни инициирования эстетических впечатлений. Личностный уровень связан с обогащением тезауруса музыкальных впечатлений детей; организационный – результат взаимодействия дошкольного учреждения образования и школы; профессиональный – обусловлен компетентностью музыкальных руководителей и учителей музыки, владением технологиями личностно-ориентированного образования. Для преодоления негативных тенденций в воспитании музыкой необходимо выявить недостающие связующие звенья в художественно-творческой деятельности участников педагогического процесса, согласовать содержание музыкальных занятий в детском саду и начальной школе. Эстетическое впечатление служит тем основополагающим фактором, который может быть положен в основу преемственности музыкального воспитания, стать мерой соотношения понятийного и эмоционального в педагогической работе, преодоления необоснованного теоретизирования, снижающего интерес детей к искусству.
У статті аналізується проблема наступності у вихованні дітей засобами музичного мистецтва. Організуючим механізмом цього процесу представлено розгляд естетичного враження як результату початкового впливу музыки, переживання краси музичного звуку (голосу, музичного інструменту, пластичного руху, метроритму), живого виконання музичних творів педагогом (вчителем). Естетичне враження – результат впливу яскравих образних проявів музичного мистецтва, близьких життєвому досвіду дітей. Як психологічний феномен, естетичне враження є наслідком подиву, який пов’язаний зі сприйманням яскравих зразків музики, резонуючих у емоційній сфері вихованців. Виокремлюються особистий, організаційний і професійний рівні ініціювання естетичних вражень. Особистий рівень пов’язаний із збагаченням тезауруса музичних вражень дітей; організаційний – результат взаємодії дошкільного освітнього закладу та школи; професійний – обумовлений компетентністю музичних керівників і вчителів музики, володінням технологіями особистісно орієнтованої освіти. Для подолання негативних тенденцій у вихованні музичними засобами необхідно виявити сполучні ланки в художньо-творчій діяльності учасників педагогічного процесу, яких не вистачає, та узгодити зміст музичних занять у дитячому садку й початковій школі. Естетичне враження слугує тим основоположним фактором, який можна покласти в основу наступності музичного виховання, стати мірою співвідношення понятійного та емоційного у педагогічній роботі, подолання необгрунтованого теоретизування, що знижує інтерес дітей до мистецтва.
In this article, the problem of continuance in education of children by means of musical art is analyzed. The aesthetic impression as a result of the initial exposure of music, the feeling of the beauty of tone (voice, instrument, plastic movement, metro rhythm) as well as live performance of musical compositions by a teacher is considered as an organizing mechanism of this process. The aesthetic impression is a result of the impact of vivid expression of musical art that is close to the life experience of children. The aesthetic impression as a psychological phenomenon is a result of a surprise associated with the perception of bright music patterns resonant with the emotions of children. There are personal, organizational and professional levels of initiation of aesthetic impressions. The personal level is associated with the enrichment of musical impression thesaurus of children. The organizational level is a result of cooperation between pre-school educational institutions and schools. The professional level is determined by the competence of music teachers, knowledge of methods of personality-oriented education. It is necessary to identify the missing links in the creative art activities of participants of the pedagogical process, as well as coordinate the musical activity program in the kindergarten and primary school to overcome the negative trends in the musical education. The aesthetic impression is a key aspect that can be used as a basis for the continuance of musical education. Furthermore, it may become a connection link between conceptual and emotional aspects in pedagogical work and may help overcome unreasonable theorization, which reduces the interest of children in art.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21759
Appears in Collections:Випуск 30 (40)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivanchenko.pdf351.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.