DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К (97) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21757
Title: Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища
Other Titles: Diagnostic tools for assessing the level of preparedness of future teachers of physical culture for the organization of a health-saving teaching and educational environment
Authors: Остапенко, Г. О.
Keywords: діагностичний інструментарій
критерії
показники
готовність
комп’ютерна програма
здоров’язбережувальне навчально-виховне середовище
diagnostic tools
criteria
indicators
readiness
computer program
health-saving teaching and educational environment
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Остапенко, Г. О. Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища / Г. О. Остапенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 390-393.
Abstract: У статті розкрито критерії та показники сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров’язбережувального навчально-виховного середовища, які покладені в основу комп’ютерної програми для ефективного спостереження за педагогічним процесом у вищих навчальних закладах.
The article reveals the criteria and indicators of the readiness of future teachers of physical culture for the organization of a health-saving, teaching-educational environment. Development in the socio-economic and moral spheres of life of modern society requires the education system to educate a person in a spirit of responsible attitude to one's own health and health as a higher social value, the formation of a high level of health of children and students. In these conditions, the usage of computer technologies for assessing the level of preparedness of future physical education teachers for the organization of health-saving space becomes the one of a great importance. The readiness of future physical education teachers for the organization of the health-saving, teaching-educational environment at comprehensive school is regarded as an integrative formation of personality that represents the unity of the value attitude to health-improving activity in the educational space and the professional knowledge, skills and proficiency to strengthen and preserve the health of students for their harmonious, intellectual, physical, mental and spiritual development. The basis of diagnostic tools are: criteria (motivational, cognitive, procedural and reflexive), indicators and levels (low, medium and high) of the readiness of future physical education teachers to organize a health-saving, teaching-educational environment, which serve as the basis for a computer program, developed for effective monitoring of pedagogical process in higher educational institutions.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21757
Appears in Collections:Випуск 3К (97)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ostapenko.pdf333.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.