Наразі ЗНО з математики виконує подвійну функцію: конкурсний відбір до вищих навчальних
закладів та державна підсумкова атестація випускників. У зв’язку з цим підготовка до нього набула
додаткової актуальності. Також до тесту ЗНО з математики повернуто завдання з повним
поясненням, які були відсутні протягом тривалого часу. Через це багато вчителів відчувають
нестачу в публікаціях, пов’язаних із методикою підготовки до розв’язування таких завдань. У даній
роботі ми наводимо типові тестові завдання, які можуть бути використані вчителями
математики під час підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. До кожного із цих завдань
наведено повне розв’язання і методичні коментарі, у яких ми робимо акцент на їх характерних
особливостях. Особливу увагу при цьому приділено завданням на встановлення відповідності та
завданням із повним поясненням, оскільки за статистикою при виконанні завдань саме цих типів
учнів допускають найбільшу кількість помилок. Ми вважаємо, що пропоновані методичні
рекомендації сприятимуть забезпеченню якісної підготовки до ЗНО з математики учнів української
старшої школи.
Currently independent external assessment in mathematics has a dual function: competitive selection
to universities and state final examination senior school pupils. In this regard, the preparation for it has
become more relevant. Also to the test of the EIA in mathematics were returned tasks with complete
explanations that were missing for there for a long time. Because of this many teachers are feeling some
lacks in publications related to the methodology for preparing for such problems solving. In this paper we
present some test items, which can be used by teachers of mathematics in preparation for independent
external assessment. Complete solution and methodical comments for each of these tasks are given. In the
mentioned above comments we pay much attention to their especial characteristics. Particular attention is
paid to the items for finding of logic pairs and problems with a full explanation, because according to
statistics in meeting the objectives of these types of students allow the greatest number of errors. We believe
that the guidelines proposed in this paper will help to ensure quality training for IEA in mathematics for
Ukrainian pupils of senior school.