DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К (97) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21635
Title: Порівняльно-педагогічний аналіз підготовки фахівців фізичного виховання (педагогічного напрямку) в університетах США
Other Titles: Comparative and pedagogical analysis of Professional study of physical education professionals (pedagogical directions) in the USA universities
Authors: Мединський, С. В.
Keywords: фізичне виховання
підготовка вчителів
адаптивне фізичне виховання
бакалавр
професійна підготовка
США
Physical Education
Teacher Education
Adapted Physical Education
Bachelor
Master
Professional Preparation
USA
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мединський, С. В. Порівняльно-педагогічний аналіз підготовки фахівців фізичного виховання (педагогічного напрямку) в університетах США / С. В. Мединський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 342-345.
Abstract: У статті проведено порівняльно-педагогічний аналіз професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту (педагогічного напряму) в США; проведено статистичний аналіз основних показників професійної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту у США.
The given article deals with the phenomena of professional preparation of specialists of physical education and sports in the USA higher education system. Tendencies of development of physical culture and sports in the US as determinants of modernization of professional preparation of specialists and statistical characteristics of professional training of physical education and sport in the USA are revealed. The system of professional preparation of specialists of physical education and sports is characterized as one that has a coherent, continuous and differentiated character within university education. We established the USA physical education field in both «Education» and «Parks, recreation, leisure and fitness studies» areas. We studied majors, spheres of physical education and sports, in a wild range of USA universities. Data of the comparative analysis of curriculum content of the general education component, division field disciplines and the disciplines of major specialization are presented. It is show that the structure of curriculum at the USA universities have common and quite unified character and consist of three key components: general education, field disciplines and major courses. We outline twelve majors of bachelor's levels which correspond with the titles of bachelor’s specializations. Moreover we propose to grouped these majors into four spheres: Pedagogical (Physical Education, Teacher Education, Adapted Physical Education); Training-instructional (Fitness Specialist, Exercise Science, Applied Exercise and Sport Sciences, Sport Psychology and Leadership,); Health-recreational (Athletic Training, Foods & Nutrition, Pre-Physical Therapy; Health Promotion; Recreational Therapy); Management (Sport Administration/ Management, Recreation Administration). The educational programmers’ of the USA universities have common and quite unified character. Within the field of physical education, sport and fitness, these components are pretty much like and display slight divergences not as much in the content of curricula as in the titles of the disciplines studied.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21635
Appears in Collections:Випуск 3К (97)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Medynskiy.pdf195.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.