DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (99) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21592
Title: Особенности адаптации студентов к обучению в учреждениях высшего образования средствами спортивных игр (на примере волейбола)
Other Titles: Особливості адаптації студентів до навчання у закладах вищої освіти за допомогою спортивних ігор (на прикладі волейболу)
Features of adaptation of students to training in higher education units by mobile games (example of voelebol)
Authors: Казарина, О. А.
Keywords: студенты
учреждения высшего образования
адаптация
волейбол
физическое воспитание
спортивные игры
студенти
заклади вищої освіти
адаптація
волейбол
фізичне виховання
спортивні ігри
students
institutions of higher education
adaptation
volleyball
physical education
sports games
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Казарина, О. А. Особенности адаптации студентов к обучению в учреждениях высшего образования средствами спортивных игр (на примере волейбола) / О. А. Казарина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 5 (99). - С. 104-107.
Abstract: В статье раскрыты особенности адаптации студентов к обучению в учреждениях высшего образования с помощью волейболу. Обоснованно потенциальные возможности его использования в адаптационном процессе студентов к учебной деятельности в учреждениях высшего образования.
У статті розкрито особливості адаптаціїстудентів до навчання у закладах вищої освіти за допомогою волейболу. Обґрунтовано потенційні можливості його використання у адаптаційному процесі студентів до навчальної діяльності у закладах вищої освіти.
The article deals with the peculiarities of students' adaptation to studying in higher education institutions through volleyball. The potential possibilities of its use in adaptation process of students to educational activity in institutions of higher education are substantiated. Higher education is the final stage in biological and mental maturity, the main stage in the formation and socialization of the individual as a specialist and a full member of society. One of the most general theoretical problems of higher education is the adaptation of first-year students to higher education, serving in this context as a multifaceted process of activating social and biological reserves of young people in response to changing living conditions. Difficulties awaiting freshmen of any specialty are related to a sharp increase in the workload, specific types of lessons and lack of independent work skills, a new social environment and environment, different standards of conduct, weak professional orientation, breaking the usual stereotype of learning, life and life. The new social status and unusual living conditions and training require considerable stress on the intellectual, psychological and physical strength of the young person. The lack of readiness to organize their livelihoods in the new environment causes a decrease in professional motivation and success in learning, the complexity of involving the system of social relations in a new environment. Along with this, the possibilities of the search and application of effective means, methods and forms of physical education for the purpose of adapting the freshmen to study are ignored, as evidenced by the deterioration of the psychophysical state of student youth in the conditions of a higher educational institution of education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21592
Appears in Collections:Випуск 5 (99)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kazaryna O. A..pdf159.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.