В статті описано досвід розробки та впровадження дистанційних курсів «Оздоровчі технології у фізичному
вихованні студентів» та «Професійно-прикладна фізична підготовка студентів» у Національному університеті
водного господарства та природокористування. Охарактеризовано нормативно-правову базу впровадження
дистанційного навчання в НУВГП. Визначено напрями використання дистанційних технологій навчання:
організаційна та інформаційна підтримка усіх форм фізкультурно-оздоровчої роботи студентів денної форми
навчання; виконання самостійних завдань як у сесійний, так і у міжсесійний період. Визначена структура навчально-
методичного комплексу спецкурсу для дистанційного навчання.
In the article new forms of educational activity
based on the benefits of the latest multimedia technologies are examined, which primarily include distance education with the
Moodle learning system. The peculiarity of studying at university schools-seminars «Use of modern information and
communication technologies in the future specialists’ preparation» is revealed, which is designed not only to increase the
teachers’ qualification, but also to provide the innovation of student-centered education. The experience of developing and
implementing distance courses «Health-improving technologies in the students’ physical education» and «Professionallyapplied
physical preparation of students» at National University of water and environmental engineering is described. The
legal and regulatory framework for the implementation of distance education in NUWEE is described. The directions of the
use of remote technologies are defined: organizational and informational support of all forms of full -time students’ physical
culture; performance of tasks for independent work both in educational, and in the inter-sessional period. The structure of the
educational-methodical complex for distance courses is determined. The experience of developing electronic educational
courses shows that high pedagogical efficiency has electronic guides with back-up information and intermediate control
levels.
The following advantages of distance courses are given, such as: knowledge communication and control of its
assimilation over the course; demonstration of illustrative material of the student’s physiological status in dy namics; comparing ones psychological and physiological characteristics with modeling and their correction; opportunities to increase
the educational motivation; collection, evaluation and storage of information and planning documents etc.