DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 7 (8) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21510
Title: Модель психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання
Other Titles: The psychological and pedagogical training model of the professional education training teacher
Authors: Титова, Наталія Михайлівна
Keywords: педагог професійного навчання
психолого-педагогічна підготовка
професійна освіта і навчальння
модель психолого-педагогічної підготовки
the professional education training teacher
the psychological and pedagogical training
professional education
the psychological and pedagogical training model
Issue Date: 2018
Publisher: ПП "Вид-во "Гілея"'
Citation: Титова, Н. М. Модель психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання = The psychological and pedagogical training model of the professional education training teacher / Н. М. Титова // Освітній дискурс. Гуманітарні науки : збірник наукових праць = Educational discourse. Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 7 (8). – С. 31-40.
Abstract: Якість психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання – це інтеграційний стержень, основа і принцип системи професійної освіти; один з індикаторів високої якості життя, інструмент соціальної і культурно-духовної злагоди і відповідності різноманітним потре-бам особистості, держави, суспільства. Не претендуючи на абсолютну істину і залишаючи поле для дискусій вважаємо представлену модель психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання нового покоління уніфікованою для спеціальності 015 “Професійна освіта” за різними спеціалізаціями у закладах вищої освіти.
The quality of the psychological and pedagogical training of the professional education training teacher is an integration core, the basis and principle of the professional education system; one of the indicators of high quality of life, a tool of social and cultural-spiritual harmony and compliance with the diverse needs of the individual, the state, and society. Without claiming to absolute truth and leaving the field for discussion, we consider the presented psychological and pedagogical training model of the professional education training teacher of new generation is unified for the specialty 015 “Professional education” for different specializations in institutions of higher education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21510
Appears in Collections:Випуск 7 (8)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tytova N. M..pdf295.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.