У статті дослідженні особливості формування мотиваційно-цінісного ставлення студентів до занять пауерліфтингом. Наведено результати аналізу даних анкетування студентів з метою з’ясування їх мети, мотивів та чинників, що впливають на ставлення до занять фізичним вихованням. Виявлено, що існує різниця між значущістю мотивів у студентів І і II курсів, яка змінюється протягом навчання. Формування мотиваційно-ціннісного ставлення до занять пауерліфтингом відбувається лише в разі спрямування студента на можливість реалізації своїх визначених, найбільш значущих потреб у цьому виді діяльності.
In the article, the study of the features of the formation of the motivational-value
attitude of students to the employment of powerlifting. As a result of the questionnaire survey, the motives and priorities of students for physical education are revealed. The students of the students must be seated in the rivnya of the phisical rozvitku, the functional organ of the organization, the public in the rivet of motivations, the pragmatism of the unhappy result, the formulation of yak peculiarity, the nosorious priadnennііз stavlen'yam to vladnom zdorov'ya ya poglyadіv na svіy sposіb zhittya, vlasnі zvichki, perekonannya, intorsi, hobi, engaged in sports, scho in sukustnosty svetyayut formuvannu tsinnisnogo stavlennya to a healthy way zhittya fizichnogo vihovannya. One, znizhennya rivnya motivicії student's youngsters to occupy fizichnim vihovannyam u vuzi - one of the key problems, it has become a trivial trend in the development of viseworld. Powerlifting training courses can not be conducted at the appropriate level without proper motivation, which presupposes the presence of certain motives, namely: social, professional, cognitive, motives of harmonious and spiritual development; Directions for students to follow a healthy lifestyle. This is due to the fact that an important mobilizing factor that leads to the effective formation of special skills and abilities of students is the formation of motivation, which is an indicator of the student's attitude to training exercises from powerlifting.