DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 7 (52) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21462
Title: Теоретичні підходи до вивчення проблеми особливостей впливу батьківських копінг-стратегій на становлення особистості дитини
Authors: Чернякова, Г. А.
Keywords: копінг
копінг-стратегії
ефективність копінгу
стресовий стан
копінг-ресурси
типи копінгу
Я-концепція
чинники копінг-стратегій
копинг
копинг-стратегии
эффективность копинга
стрессовое состояние
копинг-ресурсы
типы копинга
Я-концепция
факторы копинг-стратегий
coping
coping strategies
types of coping
coping efficiency
stress state
coping resources
I'm a concept
factors of coping strategies
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Чернякова, Г. А. Теоретичні підходи до вивчення проблеми особливостей впливу батьківських копінг-стратегій на становлення особистості дитини / Г. А. Чернякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 7 (52). - С. 64-72.
Abstract: У статті представлено теоретичний огляд проблеми використання батьками ефективних копінг-стратегій у вихованні та їх вплив на розвиток особистості дитини. Розглянуто основні підходи до вивчення проблеми копінгу: его-орієнтований, диспозиційний, динамічний. Розкрито поняття копінг-стратегій, представлено їх класифікацію. Теоретично обгрунтовано взаємозв’язок особистісно-середовищних ресурсів особистості як чинника ефективності копінг-поведінки. Описана модель адаптивної копінг-поведінки. Проаналізовано стан вивчення психології копінгу в Україні та обгрунтовано необхідність дослідження особливостей копінг-стратегій батьків у вихованні підлітків, з огляду на недостатню розробленість даної проблеми у сучасній психолого-педагогічній літературі.
В статье представлен теоретический обзор проблемы использования родителями эффективных копинг-стратегий в воспитании и их влияние на развитие личности ребенка. Рассмотрены основные подходы к изучению проблемы копинга: эго-ориентированный, диспозиционный, динамический. Раскрыто понятие копинг-стратегий, представлена их классификация. Теоретически обосновано взаимосвязь личностно-средовых ресурсов личности как фактора эффективности копинг-поведения. Описана модель адаптивного копинг-поведения. Проанализировано состояние изучения психологии копинга в Украине и обоснована необходимость исследования особенностей копинг - стратегий родителей в воспитании подростков, учитывая недостаточную разработанность данной проблемы в современной психолого - педагогической литературе.
The article presents a theoretical review of the problem of parents using effective coping strategies in upbringing and their influence on the development of a child’s personality. The main approaches to studying the problem of coping are considered: ego-oriented, dispositive, dynamic. The concept of coping strategies is disclosed, their classification is presented. The interconnection between personal and environmental resources of the individual as a factor of the effectiveness of coping behavior is theoretically substantiated. A model of adaptive coping behavior is described. The state of studying the coping psychology in Ukraine is analyzed and the necessity of researching the features of coping - strategies of parents in teenagers’ upbringing is grounded in view of the lack of development of this problem in modern psychological and pedagogical literature.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21462
Appears in Collections:Випуск 7 (52)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chernyakova.pdf344.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.