DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (99) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21439
Title: Активізація та поглиблення професійних знань у процесі вивчення дисциплін професійної і практичної підготовки майбутніх магістрів фізичного виховання
Authors: Мішин, С. В.
Keywords: компетенції
компетентнісний підхід
професійна і практична підготовка
пізнавальний інтерес
мотивація
підготовка фахівців
студенти-магістранти
competence
competence approach
professional and practical training
cognitive interest
motivation
training
students
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мішин, С. В. Активізація та поглиблення професійних знань у процесі вивчення дисциплін професійної і практичної підготовки майбутніх магістрів фізичного виховання / С. В. Мішин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 5 (99). - С. 124-129.
Abstract: Проаналізовано психолого-педагогічну літературу та розглянуто теоретичні та практичні аспекти даної проблеми. Розглянуто компетентнісний підхід щодо професійної підготовки випускників ЗВО, який може розглядатися як сформованість у випускника ключових і професійних компетенцій. Запропоновано форми організації щодо активізації та поглиблення професійних знань у процесі вивчення дисциплін професійної і практичної підготовки. На підставі емпіричних досліджень визначенно стан мотивації особистості до успіху, уникнення невдач і ступінь готовності до ризику.
Analyzed psychological and pedagogical literature and considered the theoretical and practical aspects of professional improvement of future master's degrees of physical education in the training process, which indicates the complexity of this process. In its structure significant are the motives, incentives, needs, contributing to the efficiency, stability of the process. Considers the competence approach to professional training of graduates, which can be regarded as the formation of the graduate key and professional competences. Selected and proposed forms of organization, stimulating the professional improvement of future master's degrees of physical education to deepen professional knowledge in the process of studying of disciplines of professional and practical training, namely, conducting business games, discussions, short quizzes, preparation of presentations, followed by presentations and discussion, the execution of individual search tasks, projects, the study of the course "Theoretical-methodical bases of professional self-development of future specialist of physical education" and methodological seminar "Professional self-improvement of personality of a future teacher of the UNIVERSITY". In the experiment, the identified motivational orientation on achievement of success and avoidance of failures, highlighted by H. Hekhauzen used personality questionnaires So Ehlers "Methods of diagnostics of personality on motivation to success" and "Methods of diagnostics of personality on motivation of failure avoidance". Revealed the tendency of the individual to the risk by the appropriate technique M. Schubert.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21439
Appears in Collections:Випуск 5 (99)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mishyn S. V..pdf245.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.