У статті акцентується увага на значущості міжпредметних звя'язків природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у вищих навчальних закладах як одного з провідних засобів формування цілісної наукової картини світу, усвідомлення місця й ролі людини в ньому, сприяння підвищенню рівня загальноосвітньої і професійної підготовки, Обґрунтовано необхідність установлення міжпредметних зв'язків між дисциплінами циклів фундаментальної, природничо-наукової та професійної і практичної підготовки майбутніх психологів у вищих навчальних закладах із позиції формування всебічно розвинених, освічених, висококультурних, компетентних спеціалістів.
Відмічено, що подальші наукові дослідження будуть спрямовані на визначення шляхів удосконалення природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у вищих навчальних закладах.
В статье акцентируется внимание на значимости межпредметных связей естественно-научной подготовки будущих психологов в высших учебных заведениях как одного из ведущих средств формирования целостной картины мира, осознания места и роли человека в нем, содействия повышению уровня общеобразовательной и профессиональной подготовки. Обоснована необходимость установления межпредметных связей между дисциплинами циклов фундаментальной, естественнонаучной и профессиональной и практической подготовки будущих психологов а высших учебных заведениях с позиции формирования всесторонне развитых, образованных, высококультурных, компетентных специалистов. Отмечено, что дальнейшие научные исследования будут направлены на определение путей совершенствования естественно-научной подготовки будущих психологов а высших-учебных заведениях.
The article focuses an the importance of interdisciplinary connections of science training of the future psychologists at higher education institutions as one of the major means of forming coherent scientific picture of the world, awareness of the place and role of a human in it, increase of the level of education and professional training.
It is stressed that science education in higher education institutions in the first half of the XX century due to the reduction in number of teaching hours and set amount of training material has been subjected to an umber of difficulties
It is pointed cut in the article that professional training of psychologists in higher education institutions is earned out according to the curriculum, which combines three cycles of disciplines: humanitarian and socio-economic, fundamental and science, professional and practical.
The author shows the analysis of research and points to insufficient scientific development of content and interdisciplinary connections of the future psychologists' science training at higher education institutions and allows focusing on the urgency of the issues raised. The author focuses on the relevance of the issues raised.
It is substantiated at the example of science training of the future psychologists in M. P. Oragomanov NPU the necessity to establish interdisciplinary connections between disciplines of fundamental, scjence cycles disciplines and professional and practical training from the perspective of forming an intelligent, educated, highly cultured, competent professionals.