DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 4 (98) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21307
Title: Використання нетрадіційних вправ професійно-прикладної спрямованості при навчанні руховим діям
Authors: Бабич, Т. М.
Keywords: прикладна фізична культура
студенти
заняття
мотивація
прикладная физическая культура
студенты
занятия
мотивация
applied physical culture
students
classes
motivation
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бабич, Т. М. Використання нетрадіційних вправ професійно-прикладної спрямованості при навчанні руховим діям / Т. М. Бабич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 4 (98). - С. 11-15.
Abstract: При формуванні особистості інженера сучасного промислового виробництва великі можливості закладені у вузівській системі фізичного виховання. У статті розглянуто питання значущості фізичної культури у житті студентів, розкрито загальну характеристику використання прикладних засобів фізичної культури у вихованні молоді. Розглянуто практичний досвід роботи викладачів, і їх методологічний підхід до проблеми професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП), що представляє собою один з основних напрямків сучасної системи фізичного виховання, покликане сформувати фізичні та спеціальні якості, вміння і навички, що сприяють досягненню об'єктивної готовності людини до успішної професійної діяльності.
При формировании личности инженера современного промышленного производства большие возможности заложены в вузовской системе физического воспитания. В статье рассмотрены вопросы значимости физической культуры в жизни студентов, раскрыто общую характеристику использования прикладных средств физической культуры в воспитании молодежи. Рассмотрены практический опыт работы преподавателей и их методологический подход к проблеме профессионально-прикладной физической подготовки (ППФП), представляющий собой одно из основных направлений современной системы физического воспитания, призванное сформировать физические и специальные качества, умения и навыки, способствующие достижению объективной готовности человека к успешной профессиональной деятельности.
When forming the personality of an engineer of modern industrial production, great opportunities are laid in the university system of physical education. The article deals with the issues of the importance of physical culture in the life of students, the general characteristic of the use of applied means of physical culture in the upbringing of youth is disclosed. The necessity of performing an action in a new environment activates the student, makes the emphasis on changes in the form of motion, amplitude, the degree of developing muscle strains. Overcoming the barrier of obstacles is one of the most effective applied skills in the process of physical training of students. It contributes to the integral improvement of natural movements, vital motor skills, the development of high-quality youth, the formation of professionally significant qualities, skills and readiness for their active manifestation in various spheres of society's life. The practical experience of teachers and their methodological approach to the problem of professional-applied physical training (PFPP), which is one of the main directions of the modern system of physical education, is called to form physical and special qualities, skills and abilities, which facilitate the achievement of objective human readiness for successful professional activity.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21307
Appears in Collections:Випуск 4 (98)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Babich.pdf511.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.