DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К (97) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21234
Title: Модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров`язбережувальної діяльності в основній школі
Other Titles: Model of training future physical culture teachers for health care activity in the secondary School
Authors: Безкопильний, О. О.
Сущенко, Л. П.
Keywords: модель
підготовка
майбутні вчителі фізичної культури
здоров`язбережувальна діяльність
основна школа
model
training
future physical culture teachers
health care activity
secondary school
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Безкопильний, О. О. Модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров`язбережувальної діяльності в основній школі / О. О. Безкопильний, Л. П. Сущенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 56-59.
Abstract: У статті охарактеризовано модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі, основу якої формують сукупність таких блоки, як: цільовий, теоретико-методологічний, пізнавально-змістовий, технологічний та діагностично-результативний. Автори акцентують увагу на тому, що з позицій сьогодення важливим є розроблення нових підходів до вдосконалення системи підготовки майбутніх учителів фізичної культури з метою підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці, готовності до постійного професійного зростання та здатності ефективно реалізовувати весь спектр завдань фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
The modernization of education in Ukraine requires a new type of higher physical education and aims at achieving the level of highest international standards, providing for the development of prospective models for training future Physical Culture teachers in higher schools. The article describes the model of training future Physical Culture teacher for health care activity in the secondary school, the basis of which is formed by the following blocks: target, theoretical-methodological, cognitive-content, technological and diagnostic-productive. The target block of the model is represented by the purpose and tasks of training future Physical Culture teachers for health care activity in the secondary school. The theoretical and methodological block of the model includes methodological approaches (competence, acmeological, personality-oriented, practical-oriented and context) and general didactic principles (consciousness and activity, development of educational needs, continuity of the education content, vocational and applied orientation of training, interdisciplinary, axiological, value attitude of the future Physical Culture teacher to health), as well as the special principles of physical education of students. The cognitive-content block of the model consists of interrelated and interdependent structural components of the readiness of future Physical Culture teachers to health care activity in the secondary school, which include: axiological, epistemological, praxiological and personal. The technological block of the model contains the forms, methods, means, stages and functions of training future Physical Culture teach for health care activity in the secondary school. Diagnostically-productive block of the model consists of criteria, indicators and levels of forming the readiness of future Physical Culture teachers for health care activity in the secondary school.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21234
Appears in Collections:Випуск 3К (97)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bezkopylny.pdf178.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.