DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 14 (19) Частина 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21155
Title: Компетентнісний підхід у навчанні учнів графічного дизайну в позашкільних закладах освіти
Authors: Король, А. М.
Keywords: компетентность
компетентностный подход
графический дизайн
внешкольные учебные заведения
competence
competence-based approach
graphic design
after-school educational institutions
Issue Date: 2013
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Король, А. М. Компетентнісний підхід у навчанні учнів графічного дизайну в позашкільних закладах освіти / А. М. Король // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 14 (19), ч. 2. - С. 159-162.
Abstract: В статье рассматриваются возможности компетентностного подхода в обучении учащихся графическому дизайну во внешкольных учебных заведениях. Выясняется сущность понятия "компетентность", особенности компетентностного подхода во внешкольных учебных заведениях. Проанализированы основные виды компетенций, которыми необходимо овладеть при обучении учащихся графическому дизайну.
The article discusses the possibility of competence-based approach in teaching graphic design students in extracurricular educational institutions. It turns out the essence of the concept of "competence", features the competency approach in extracurricular educational institutions. Analysis of the main types of competencies that must be mastered in teaching students graphically design.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21155
Appears in Collections:Випуск 14 (19) Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korol.pdf152.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.