DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 20 (25) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21054
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛабінцева, Л. П.-
dc.date.accessioned2018-09-28T11:22:12Z-
dc.date.available2018-09-28T11:22:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛабінцева, Л. П. Досвід музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва / Л. П. Лабінцева // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 20 (25). - С. 50-54.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21054-
dc.description.abstractУ статті розглядаються особливості досвіду музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва; висвітлено критерії сформованості досвіду музично-виконавської діяльності студентів: уміння аналізувати музичний твір, обґрунтовувати його інтерпретацію; володіння музично-теоретичними знаннями, практичними уміннями та навичками у процесі виконання музичного твору; самоконтроль виконання музичного твору; наявність виконавської майстерності, виконавської надійності і артистизму.ua
dc.description.abstractThe article discusses the features of the experience of musical performance of the future teachers of musical art; reflected criteria of formation of the experience of musical performance of students: the ability to analyze a piece of music, to justify its interpretation; a working knowledge of music-theoretical knowledge, practical skills and abilities in the performance of a musical work; self-control performance of a musical work; mastery, performance reliability and artistry. Presents methods and techniques of pedagogical influence on students (independent analytical work; intensive development of musical thinking; assessment of concert performances); purpose disclosed, the peculiarity of the organization of the performing activity; creative tasks are presented that contribute to the formation of experience of performing students. The prospect of further research seems theoretical and experimental study of the formation technology of experience, performing activities of future teachers of musical art on the basis of competence approach.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherВид-во НПУ імені М. П. Драгомановаua
dc.subjectдосвідua
dc.subjectмузично-виконавська діяльністьua
dc.subjectдосвід музично-виконавської діяльностіua
dc.subjectмайбутній учитель музичного мистецтваua
dc.subjectexperienceua
dc.subjectmusical performanceua
dc.subjectthe experience of musical performanceua
dc.subjectthe future teacher of musicua
dc.subject.classification371.134:785ua
dc.titleДосвід музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтваua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Випуск 20 (25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Labintseva L. P..pdf186.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.