Electronic Dragomanov Ukrainian
State University Repository

Досвід музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Лабінцева, Л. П.
dc.date.accessioned 2018-09-28T11:22:12Z
dc.date.available 2018-09-28T11:22:12Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Лабінцева, Л. П. Досвід музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва / Л. П. Лабінцева // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 20 (25). - С. 50-54. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21054
dc.description.abstract У статті розглядаються особливості досвіду музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва; висвітлено критерії сформованості досвіду музично-виконавської діяльності студентів: уміння аналізувати музичний твір, обґрунтовувати його інтерпретацію; володіння музично-теоретичними знаннями, практичними уміннями та навичками у процесі виконання музичного твору; самоконтроль виконання музичного твору; наявність виконавської майстерності, виконавської надійності і артистизму. ua
dc.description.abstract The article discusses the features of the experience of musical performance of the future teachers of musical art; reflected criteria of formation of the experience of musical performance of students: the ability to analyze a piece of music, to justify its interpretation; a working knowledge of music-theoretical knowledge, practical skills and abilities in the performance of a musical work; self-control performance of a musical work; mastery, performance reliability and artistry. Presents methods and techniques of pedagogical influence on students (independent analytical work; intensive development of musical thinking; assessment of concert performances); purpose disclosed, the peculiarity of the organization of the performing activity; creative tasks are presented that contribute to the formation of experience of performing students. The prospect of further research seems theoretical and experimental study of the formation technology of experience, performing activities of future teachers of musical art on the basis of competence approach. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject досвід ua
dc.subject музично-виконавська діяльність ua
dc.subject досвід музично-виконавської діяльності ua
dc.subject майбутній учитель музичного мистецтва ua
dc.subject experience ua
dc.subject musical performance ua
dc.subject the experience of musical performance ua
dc.subject the future teacher of music ua
dc.subject.classification 371.134:785 ua
dc.title Досвід музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics