DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 20 (25) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21029
Title: Методичні засади національної системи художньо-педагогічної освіти
Authors: Паньок, Т. В.
Keywords: художній
педагогічний
освіта
методологія
соцреалізм
образотворче мистецтво
естетичне виховання
art
pedagogical
education
methodology
socialist realism
fine art
aesthetic education
художественный
педагогический
образование
методология
соцреализм
изобразительное искусство
эстетическое воспитание
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Паньок, Т. В. Методичні засади національної системи художньо-педагогічної освіти / Т. В. Паньок // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 20 (25). - С. 12-18.
Abstract: Розкривається роль методології в становленні художньо-педагогічної освіти у різні історичні періоди. Аналізуються внутрішні та зовнішні чинники розвитку вищої художньо-педагогічної освіти в ХХ столітті, що вплинули на формування освіти у ВНЗ. Доводиться, що доба радянського ідеологічного диктату, позначившись на формі й змісту образотворчого мистецтва, вивела нове розуміння мистецтва за допомогою «методу соцреалізму», а згодом ці теорії позначилися й на методології викладання в галузі художньо-педагогічної освіти. Обґрунтовано, що після реформи вищої художньої освіти (1934) в Україні було відкинуте експериментальне навчання, різноманітні європейські методики, починають формуватися міцні підвалини академічної школи, традиції якої й дотепер лежать у основі педагогічних систем вищих навчальних закладів мистецького спрямування. Нова методологія художньо-педагогічної освіти в Україні значною мірою формувалася за рахунок зміни концепції «моделі світу», маргінальності національної культури, позбавлення особистості її національного обличчя.
The article reveals the role of methodology in the development of higher art-pedagogical education in different historical periods. It analyses the internal and external developmental factors for higher art-pedagogical education in the 20th century, which influenced the formation of education in higher education institutions. It proves that the Soviet ideological dictatorshipera, having left its mark on the form and content of fine arts, brought a new understanding of art through "the Socialist Realismmethod," and these theories were then also reflected in the methodology of teaching of art-pedagogical education. It is proved that after the reform of higher art education (1934), Ukraine rejected experimental education, various European methods; a strong foundation of academic school began to form, the traditions of which still are the basis of the systems of higher art education institutions. The new methodology of art-pedagogical education in Ukraine is largely formed by change of the "world model"concept, marginality of the national culture, and deprivation of its national individuality.
Раскрывается роль методологии в становлении художественно-педагогического образования в различные исторические периоды. Анализируются внутренние и внешние факторы развития художественно-педагогического образования в ХХ веке, которые повлияли на формирование образования в ВУЗе. Доказывается, что время советского идеологического диктата, отразилось на форме и содержании изобразительного искусства, вывело новое понимание искусства с помощью «метода соцреализма», что впоследствии сказалось на методологии преподавания в области художественно-педагогического образования. Обосновано, что после реформы высшего художественного образования (1934) в Украине было отброшено экспериментальное обучение, различные европейские методики, начинают формироваться крепкие устои академической школы, традиции которой до сих пор лежат в основе педагогических систем высших учебных заведений художественного направления. Новая методология художественно-педагогического образования в Украине в значительной мере формировалась за счет изменения концепции «модели мира», маргинальности национальной культуры, нивелирования национальных особенностей.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21029
Appears in Collections:Випуск 20 (25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panok T. V..pdf219.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.