DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 14 (19) Частина 1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20895
Title: Специфіка розвитку виконавської вправності у процесі інструментальної підготовки майбутніх учителів музики
Authors: Гусак, В. А.
Keywords: беглость
процесс автоматизации игровых движений
двигательная память
мышление
инструментальная подготовка
skilfulness
the process of automation of play movements
kinetic memory
thinking
instrumental training
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Гусак, В. А. Специфіка розвитку виконавської вправності у процесі інструментальної підготовки майбутніх учителів музики / В. А. Гусак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць : матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти», 25-27 квітня 2013 року. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 14 (19), ч. 1. – С. 59-66.
Abstract: В статье освещена проблема онтогенеза исполнительской беглости в аспекте функционального проявления процесса автоматизации игровых движений и двигательной памяти будущих учителей музыки. Автор исследует сущность, концепции, подходы, закономерности, методы и приемы развития феномена «исполнительская беглость» в процессе инструментальной подготовки студентов. Определяется проблематика качественного перехода от «рабочего» к «авторскому» темпов интерпретации музыкального материала.
The article deals with the problem of ontogenesis of the musicion’s mastery as for the functional expression of the process of automation of play movements and kinetic memory of intended teachers of music. The author researches the essence, concepts, approaches, regularity, methods and techniques of the development of the phenomenon «performer’s mastery» in the process of students’ instrumental training. The problem of the qualitative transition from the «working» to «authors» tempo of musical material interpretation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20895
Appears in Collections:Випуск 14 (19) Частина 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Husak V. A..pdf204.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.