DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 14 (19) Частина 1 »
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20894
Title: | Імпровізаційні уміння майбутнього вчителя музики в контексті самоактуалізації |
Authors: | Гуральник, Н. П. |
Keywords: | музыкальнo-импровизационные и педагогически-импровизационные умения самоактуализация muzykalno-improvisational and pedagogically-improvisational skills self-actualization |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова |
Citation: | Гуральник, Н. П. Імпровізаційні уміння майбутнього вчителя музики в контексті самоактуалізації / Н. П. Гуральник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць : матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти», 25-27 квітня 2013 року. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 14 (19), ч. 1. – С. 55-58. |
Abstract: | Способность к импровизации является одной из эффективных составляющих в структуре самосовершенствования будущего учителя музыки. Это качество имеет смысловое значение в педагогическом и музыкальном компонентах компетентностного ряда специалиста, становится смыслообразующим фактором совершенствования соответствующих умений личности на пути к самоактуализации. The ability to improvise is an effective component in the structure of self future music teachers. This quality has the meaning in the pedagogical and musical components of a number of professional competence, it is meaning-factor in the improvement of relevant individual skills on the way to self-actualization. |
URI: | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20894 |
Appears in Collections: | Випуск 14 (19) Частина 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Huralnyk N. P..pdf | 155.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.