DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 9 (91) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20361
Title: Аналіз програм фізкультурно-оздоровчих занять з плавання для дітей дошкільного віку
Other Titles: Analysis of programs of physical-healthy living for children of preschool age
Authors: Назаркевич, Л. І.
Keywords: рухливі ігри
фізкультурно-оздоровчі заняття
mobile games
physical culture and health classes
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Назаркевич, Л. І. Аналіз програм фізкультурно-оздоровчих занять з плавання для дітей дошкільного віку / Л. І. Назаркевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 9 (91). - С. 70-73.
Abstract: У статті представлено аналіз існуючих програм фізкультурно-оздоровчих занять з плавання для дітей дошкільного віку. Виявлено значні розбіжності підходів до формування основ техніки плавання дошкільнят та недостатнє вирішення проблеми оздоровлення дітей, в тому числі і за допомогою занять в умовах водного середовища. Більшість існуючих методик навчання плаванню покликані ефективно вирішувати завдання освоєння дітьми плавальних умінь, при непрямому вирішенні завдань їх оздоровлення.
The article presents an analysis of existing programs of physical education and recreational exercises in swimming for children of preschool age. Significant divergences of approaches to the formation of the basics navigation equipment for preschoolers and the decision of health problems are revealed. The results of researches of authors testify to the stability of the tendency to decrease the health level of children of preschool age, which is expressed in the high percentage of their morbidity, decrease the level of physical development and preparedness, including among children who train in swimming in conditions of preschool educational institution. Programs of sporting and recreational swimming lessons for preschool children are compiled on the basis of comprehensive programs and include the methods of famous scientists on the given problem. In addition, specialists use also partial programs that supplement the content of the invariant and / or variational component of existing comprehensive programs and are additional to them, and can independently outline the tasks and content of the work on the implementation of a certain component of the variational part of the Basic component of preschool education. The analyzed programs revealed an insufficient solution to the problem of children's health, including through employment in a water environment. Most of the existing methods of swimming training are designed to effectively address the tasks of the children's development of swimming skills, with the indirect solution to the problems of their healing.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20361
Appears in Collections:Випуск 9 (91)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazarkevych.pdf331.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.