DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3 (84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20297
Title: Становлення та розвиток системи фізичного виховання учнів японських шкіл
Other Titles: The formation and development of physical education students The formation and development of physical education students Japanese Schools
Authors: Вільчковський, Е. С.
Пасічник, В. Р.
Keywords: Японія
школа
учні
вчитель
фізичне виховання
спорт
Japan
school
students
teacher
physical education
spor
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Вільчковський, Е. С. Становлення та розвиток системи фізичного виховання учнів японських шкіл / Е. С. Вільчковський, В. Р. Пасічник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 (84). - С. 21-26.
Abstract: У статті розглянуто еволюцію становлення системи фізичного виховання учнів загальноосвітніх шкіл Японії. Перед фізичним вихованням японських школярів поставлено мету: виховувати всебічно розвинене покоління людей, які є членами демократичного суспільства, поліпшити стан їхнього здоров’я та фізичного розвитку; сформувати в учнів різноманітні рухові вміння та навички; підвищити фізичну підготовленість і виховати стійку мотивацію до систематичних рекреаційних занять фізкультурою та спортом. Проаналізовано зміст програм з фізичного виховання для різних типів шкіл. Описано особливості системи навчальної та позакласної роботи з фізичної культури та спорту у загальноосвітніх школах.
The article reviews the evolution of a system of students physical education in Japan secondary schools. Before education students placed purpose was to educate comprehensively developed generation of people who are members of a democratic society and improve their health and physical development. Students create a variety of motor skills: increase physical fitness and raise sustainable motivation for regular recreational physical education and sport. Analyzed the content of programs of physical education for different types of schools. Described features of academic and extracurricular activities in physical culture and sport in schools. Along with the lessons of physical education in Japanese schools provided at least once a week elective classes in physical culture that most students visit. There are also section with different sport (depending on the base school sports specialization and the teacher). These sessions are taking immediately after school. Some students who have the ability or desire to engage more seriously in sports or training in sports clubs which are located in different regions of Japan. Given that Japanese students have high discipline and physical education teacher is their individual authoritative recommendations. Teacher needs regular physical activity and sport in school time most children and youth must perform. Therefore according to statistics in Japan free of classes and work during 70% of children and young up to 20 years systematically engaged in physical culture and sports. This is a very high mass of physical culture and sport of the young generation in economically developed countries.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20297
Appears in Collections:Випуск 3 (84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vilchkovski E., V. Pasichnyk.pdf355.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.