DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 134 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20243
Title: Формування теорії та технологій наукового управління ЗНЗ у першому десятилітті державної незалежності України (1991–2000 рр.)
Other Titles: Formation of theory and technologies of scientific management of physics in the first decade of the state independence of Ukraine (1991–2000)
Authors: Ситар, І. В.
Keywords: загальна середня освіта
методологія управління її структура і зміст
принципи
функції та методи управління загальноосвітніми навчальними закладами
реформування загальної середньої освіти
менеджмент у сфері освіти
управління ЗНЗ як система
основні напрями розвитку досліджень ЗНЗ
общее среднее образование
методология управления ее структура и содержание
принципы
функции и методы управления общеобразовательными учебными заведениями
реформирования общего среднего образования
менеджмент в сфере образования
управления ОУЗ как система
основные направления развития исследований ОУЗ
general secondary education
methodology of management
its structure and content
principles
functions and methods of general education institutions management
general secondary education reform
management in education
central education system as a system
main directions of the development of research on higher education
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Ситар, І. В. Формування теорії та технологій наукового управління ЗНЗ у першому десятилітті державної незалежності України (1991–2000 рр.) / І. В. Ситар // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХIV (134). – С. 231-242.
Abstract: У статті розглядаються надбання дисертаційних досліджень, монографій, праць вітчизняних науковців з проблем теорії та практики управління ЗНЗ, які були здійснені за 1991– 2000 роки. Презентована орієнтована кількість та спрямованість дисертаційних досліджень на здобуття наукових ступенів кандидата та доктора педагогічних наук з проблем управління загальноосвітніми навчальними закладами за даний період часу. Матеріали статті розкривають структуру і зміст методології управління, обґрунтовано та докладно розкрито принципи, функції й методи управління школою. Оскільки на початку 1990-х років в Україні почали з’являтись школи нового типу, виникла потреба в модернізації змісту навчання та розробленні відповідного програмно-методичного забезпечення, засобів організації навчально-виховного процесу, оцінювання його результатів. Це зумовило посилення концентрації уваги до основних методів управління школою й пошуку нових підходів до управління загальноосвітніми навчальними закладами в цілому у період реформування загальної середньої освіти в Україні. Також було зроблено акцент і розглянуто детально роботи й питання щодо появи нових посад в освітній галузі і підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів. Виділено групи функцій діяльності системи роботи з кадрами і підвищення їх компетентності. Також розглядаємо термін “менеджмент” як синонім управління, що набув поширення серед науковців України і психологічні питання управління школою, які популяризували менеджмент у сфері освіти, розкрили історію наукового менеджменту.
В статье рассматриваются достижения диссертационных исследований, монографий, трудов отечественных ученых по проблемам теории и практики управления ОУЗ, которые были осуществлены за 1991–2000 годы. Представленная ориентирована количество и направленность диссертационных исследований на соискание ученых степеней кандидата и доктора педагогических наук по проблемам управления общеобразовательными учебными заведениями за данный период времени. Материалы статьи раскрывают структуру и содержание методологии управления, обоснованно и подробно раскрыты принципы, функции и методы управления школой. Поскольку в начале 1990-х годов в Украине начали появляться школы нового типа, возникла необходимость в модернизации содержания обучения и разработке соответствующего программно-методического обеспечения, средств организации учебно-воспитательного процесса, оценка его результатов. Это обусловило усиление концентрации внимания к основным методам управления школой и поиска новых подходов к управлению общеобразовательными учебными заведениями в целом в период реформирования общего среднего образования в Украине. Также был сделан акцент и рассмотрено подробно работы и вопросы появления новых должностей в сфере образования и повышения квалификации руководящих и педагогических кадров. Выделены группы функций деятельности системы работы с кадрами и повышение их компетентности. Также рассматриваем термин “менеджмент” как синоним управления, получил распространение среди ученых Украины и психологические вопросы управления школой, которые популяризировали менеджмент в сфере образования, раскрыли историю научного менеджмента.
The article deals with the achievements of the dissertation researches, monographs, works of domestic scientists on the problems of theory and practice of management of the National Geographic Sciences, which were carried out in 1991–2000. The oriented quantity and direction of dissertation researches for obtaining scientific degrees of the candidate and doctor of pedagogical sciences on the problems of management of secondary education institutions for the given period of time have been presented. The materials of the article reveal the structure and content of the management methodology, the principles, functions and methods of school management are substantiated and detailed. Since the beginning of the 1990s, new types of schools began to appear in Ukraine, there was a need for modernization of the content of training and the development of appropriate programmatic and methodological support, the means of organizing the educational process, and evaluating its results. This led to an intensification of the focus on the basic methods of school management and the search for new approaches to the management of general education institutions in general during the period of reforming general secondary education in Ukraine. There was also an emphasis on the work and the question of the emergence of new positions in the educational sector and the improvement of the skills of the management and pedagogical staff. The groups of functions of activity of system of work with the personnel and increase of their competence are allocated. We also consider the term “management” as a synonym for management, which has become widespread among scholars of Ukraine and the psychological issues of school management, which have promoted management in the field of education, have revealed the history of scientific management.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20243
Appears in Collections:Випуск 134

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sitar.pdf335.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.