У статті розглядається проблема використання інформаційних технологій для дітей з
порушеннями психофізичного розвитку. Здійснено аналіз досвіду використання спеціального
програмного забезпечення в країнах близького та далекого зарубіжжя з точки зору психолого-
педагогічних особливостей його використання. Визначені основні приорітетні напрямки
використання інформаційних технологій для навчання дітей з порушеннями психофізичного
розвитку. Проаналізовано особливості реалізації інформаційно-комунікаційних технологій для
дітей з порушеннями розвитку. Детально розглянуто метод відеомоделювання та його види, як
ефективний засіб розвитку комунікативних, соціальних, пізнавальних та ігрових навичок.
Зазначено, що сучасні технічні пристрої, дозволяють проектувати принципово нові педагогічні
технології, що сприяють активізації та ефективному функціонуванню компенсаторних
механізмів, формуванню та розвитку мовленнєвої діяльності.
В статье рассматривается проблема использования информационных технологий для
детей с нарушениями психофизического развития. Проведен анализ опыта использования
специального программного обеспечения в странах ближнего и дальнего зарубежья с точки
зрения психолого-педагогических особенностей его использования. Определены основные
приоритетные направления использования информационных технологий для обучения детей с
нарушениями психофизического развития. Проанализированы особенности реализации
информационно-коммуникационных технологий для детей с нарушениями развития. Подробно
рассмотрен метод видеомоделирования и его виды, как эффективного средства развития
коммуникативных, социальных, познавательных и игровых навыков. Отмечено, что
современные технические устройства, позволяют проектировать принципиально новые
педагогические технологии, способствующие активизации и эффективному функционированию
компенсаторных механизмов, формированию и развитию речевой деятельности.
The problem of the use of information technology for formation of communicative competence of
children with mental and physical development. The analysis of the experience of using special
software in countries near and far abroad in terms of psychological and pedagogical features of its
use. The main prioritizing the use of information technology for teaching children with mental and
physical development. The features of the implementation of ICT for children with disabilities. Video
modeling considered in detail the method and its species, as an effective means of communication,
social, cognitive and gaming skills. It is noted that modern technological devices that allow you to
design innovative teaching technologies that contribute to the strengthening and effective functioning
of compensatory mechanisms, formation and development of speech activity.