DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 134 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20202
Title: Роль навчальної автономії у процесі вивчення іноземних мов
Other Titles: The Place of Learner Autonomy in Foreign Language Teaching
Authors: Дудоладова, О. В.
Keywords: автономія
автономне навчання
відповідальність
внз
іншомовна освіта
навчальна діяльність
професійна компетентність
самостійна робота
автономия
автономное обучение
вуз
иноязычное образование
профессиональная компетентность
самостоятельная работа
учебная деятельность
autonomy
autonomous learning
foreign language acquisition
institutions of higher education
individual work
learning activity
professional competence
responsibility
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дудоладова, О. В. Роль навчальної автономії у процесі вивчення іноземних мов / О. В. Дудоладова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХIV (134). – С. 98-104.
Abstract: Стаття присвячена розгляду поняття автономії як особливого конструкту у процесі вивчення іноземної мови. Уточнюється зміст поняття “навчальна автономія”, яке конструюється з точки зору процесу прийняття самостійних рішень студентом. Навчальна автономія як ставлення студента до предмету, що вивчається, дозволяє сформувати новий тип особистості, здатної отримувати будь-які необхідні знання, приймати адекватні рішення та спрямовувати навчальний процес на усіх рівнях. Такий підхід сприяє досягненню кінцевої мети іншомовної освіти – формуванню незалежної особистості, яка зможе виступати повноправним учасником широкого освітнього процесу, а також міжкультурної комунікації, що відбувається у різноманітних соціокультурних контекстах. Наголошується важливість відповідального ставлення студента до предмету, який вивчається, у процесі формуванні комунікативної компетентності, що в умовах неперервної освіти протягом життя може виступати основою саморозвитку особистості.
Статья посвящена рассмотрению понятия автономии как особого конструкта в сфере изучения иностранного языка. Уточняется содержание понятия “учебная автономия”, которое конструируется с точки зрения процесса принятия самостоятельных решений обучаемым. Учебная автономия как отношение студента к изучаемому предмету позволяет сформировать новый тип личности обучаемого, способной получать любые необходимые знания, принимать адекватные решения и направлять учебный процесс на любом уровне. Такой подход способствует достижению конечной цели иноязычного образования – формированию независимой мотивированной личности, которая может выступать полноправным участником широкого образовательного процесса, а также межкультурной коммуникации, проходящей в разнообразных социокультурных контекстах. Подчеркивается важность ответственного отношения студента к изучаемому предмету в процессе формирования коммуникативной компетентности, что в условиях обучения в течение жизни может выступать основой саморазвития личности.
The article aims at considering autonomy as a specific construct within the framework of foreign language teaching. Learner autonomy may be defined as a student’s attitude to the discipline studied, which will result in building a new kind of a learner’s identity capable of acquiring any necessary knowledge, making relevant choices, thus forming a professional competence. This, in its turn, will secure the achievement of the ultimate aim of foreign language teaching, i.e. forming an independent and highly motivated full-fledged participant of a broad educational process and improve the average level of university graduates. With learners directing the process of education, learner autonomy can be viewed as a basis for self-development within the currently proclaimed framework of life-long learning. The notion of learner autonomy is constructed in terms of a decision-making process while a student’s conscious and responsible attitude to the discipline taught is emphasized. However, autonomy should not be confused with self-instruction or less responsibility or attention on the part of a teacher.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20202
Appears in Collections:Випуск 134

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dudoladova.pdf290.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.