DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 7 (89) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20136
Title: Характеристика показників фізичного розвитку хлопчиків 5-6 років, які займаються у дитячих футбольних клубах
Other Titles: Characterization of the indicators of physical development of 5-6 year-old boys involved in children’s football clubs
Authors: Сухомлинов, Р. О.
Андрєєва, О. В.
Keywords: фізичний розвиток
діти дошкільного віку
хлопчики
футбольний клуб
физическое развитие
дети дошкольного возраста
мальчики
футбольный клуб
physical development
preschool children
boys
football club
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Сухомлинов, Р. О. Характеристика показників фізичного розвитку хлопчиків 5-6 років, які займаються у дитячих футбольних клубах / Р. О. Сухомлинов, О. В. Андрєєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 7 (89). – С. 35-38.
Abstract: У статті представлений аналіз показників фізичного розвитку хлопчиків 5-6 років, які займаються в дитячих футбольних клубах. На основі аналізу спеціальної наукової літератури, антропометричних, педагогічних, фізіологічних методів дослідження оцінені показники фізичного розвитку дітей дошкільного віку. За результатами дослідження встановлено, що загальний рівень соматометричних показників фізичного розвитку відповідає середньому. Крім того, можна говорити про більшу однорідність показників досліджуваних дітей 5 років у порівнянні з 6-річними за результатами сигмальних відхилень в окремих показниках фізичного розвитку. Отримані дослідження підтверджують дані вчених про те, що шостий рік життя з фізіологічних позицій є одним з критичних етапів розвитку дитини. Різні темпи фізичного розвитку найбільш проявляються в цьому віці, що може свідчити про нездатність певної кількості дітей виконувати підвищенні фізичні навантаження. При розробці програм не враховуються показники дітей з низькими і високими рівнями розвитку окремих показників, що істотно знижує оздоровчий ефект занять і навіть може вплинути на їх безпеку, з огляду на застосування неадекватних для їх організму навантажень. Даний факт необхідно враховувати при побудові рекреаційно- оздоровчих програм для даного контингенту.
В статье представлен анализ показателей физического развития мальчиков 5-6 лет, занимающихся в детских футбольных клубах. На основе анализа специальной научной литературы, антропометрических, педагогических, физиологических методов исследования оценены показатели физического развития детей дошкольного возраста. По результатам исследования установлено, что общий уровень соматометрических показателей физического развития соответствует среднему. Кроме того, можно говорить о большей однородности исследуемых детей 5 лет по сравнению с 6-летними по результатам сигмальных отклонений в отдельных показателях физического развития. Полученные результаты подтверждают данные ученых о том, что шестой год жизни с физиологических позиций является одним из критических этапов развития ребенка. Различные темпы физического развития наиболее проявляются в этом возрасте, что может свидетельствовать о неспособности определенного количества детей выполнять повышенные физические нагрузки. При разработке программ не учитываются показатели детей с низкими и высокими уровнями развития отдельных показателей, что существенно снижает оздоровительный эффект занятий и даже может повлиять на их безопасность, учитывая применение неадекватных для их организма нагрузок. Данный факт необходимо учитывать при построении рекреационно-оздоровительных программ для данного контингента.
The paper presents an analysis of the indicators of physical development of 5-6 year-old boys involved in children’s football clubs. On the basis of the analysis of special scientific literature and using anthropometric, pedagogical, and physiological methods of research, the indicators of physical development of preschool children were evaluated. According to the results of the study, it was established that the overall level of somatometric indicators of physical development corresponds to the average level. Furthermore, it can be concluded that the 5-year-old children under study show greater homogeneity compared to the 6-year-old ones by the results of sigmoidal deviations in some indicators of physical development. The results of the study confirm the research data that the sixth year of life is one of the crucial phases of the child's development from the physiological point of view. Different rates of physical development are most evident at this age that may indicate the inability of a certain number of children to perform increased physical activity. The indicators of children with low and high levels of development of individual indicators are not taken into account in program development that significantly reduces health-enhancing effect of physical activities and can even affect the children’s safety given the use of inadequate for their body physical loads. This fact should be considered when designing recreational and healthenhancing programs for this population.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20136
Appears in Collections:Випуск 7 (89)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sukhomlinov R., Andreeva E..pdf218.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.