DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 9 (79) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19955
Title: Про питання формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері
Authors: Захаріна, А. Г.
Сущенко, Л. П.
Keywords: туризм
анімація
анімаційна програма
рекреація
рекреаційно-оздоровча сфера
анимация
анимационная программа
рекреация
рекреационно-оздоровительная сфера
tourism
animation
animation program
recreation
recreational and health sphere
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Захаріна, А. Г. Про питання формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері / А. Г. Захаріна, Л. П. Сущенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 9 (79) 16. - С. 39-43.
Abstract: Розглянуто питання формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері. Наведено аналіз публікацій вчених про різновиди анімаційних програм в рекреаційно-оздоровчій сфері. Охарактеризовано такі поняття, як: "рекреація", "рекреаційна діяльність", "анімаційна діяльність", "рекреаційно-оздоровча сфера". Вказано, що анімаційні програми включать в себе спортивні змагання, спортивні шоу, танцювальні вечори, карнавали та театралізовані вистави. Наведено результати відповідей студентів про фактори, які не дають можливості скласти анімаційну програму та організувати її проведення. Доведено актуальність і доцільність обраної проблеми дослідження.
Рассмотрены вопросы формирования готовности будущих специалистов по туризму в анимационной деятельности в рекреационно-оздоровительной сфере. Приведен анализ публикаций ученых о разновидности анимационных программ в рекреационно-оздоровительной сфере. Охарактеризованы такие понятия, как: "рекреация", "рекреационная деятельность", "анимационная деятельность", "рекреационно-оздоровительная сфера". Указано, что анимационные программы включат в себя спортивные соревнования, спортивные шоу, танцевальные вечера, карнавалы и театрализованные представления. Приведены результаты ответов студентов о факторах, которые не дают возможности составить анимационную программу и организовать ее проведение. Доказана актуальность и целесообразность выбранной проблемы исследования.
The article deals with the question of the formation of readiness of future specialists in tourism to the animation activities in the recreational and health sphere. The analysis of scholars’ publications about the kinds of animation programs in the recreation and health sphere was reported. The following concepts such as "recreation", "recreational activity", "animation activity", "recreational and health sphere" were characterized. It was noted that animation programs are united by a common goal or plan’s intention for running of such events as tourism, health and fitness, cultural and mass, informative and amateur ones and these programs include sport competitions, sport shows, dancing parties, carnivals and theatrical performances. It was pointed out that animation programs have been created by animators for the entertainment of guests, for recovery (recreation) of their health and it was stated that the process of animation programs’ perception depends on many factors: age of participants or spectators; education level; sex; ethnic background; mood at the time of implementation of the program. The article contains the polling data of higher education institutions’ students, which comprising 171 persons. As respondents were students of Zaporizhzhya National Technical University, Classic Private University of Zaporizhzhya, Lviv State Institute of Physical Culture, National University of Physical Education and Sport of Ukraine. The article reports the results of the students’ answers about the factors that preclude to develop an animation program and organize its implementation, namely the lack of knowledge about the structure and content of animation programs based on various kinds of motor activity; lack of skill in adjusting of muscle loading in holding of sessions of various types of motor activity. The topicality and practicability of the chosen research problem were proven.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19955
Appears in Collections:Випуск 9 (79)
Випуск 9 (79)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zakharina_Sushchenko.pdf437.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.