У статті розкриваються поняття: волонтер, волонтерство, волонтерська допомога, зосереджується увагу на необхідності професіоналізації волонтерської допомоги при роботі з конкретними категоріями споживачів соціальних послуг (людьми поважного віку) і сертифікації волонтерів відповідно до вимог часу. У статті розглядаються основні компоненти готовності студента до надання волонтерської допомоги людям поважного віку:мотиваційна, когнітивна, діяльнісна. Автор визначає основні концептуальні засади створення школи волонтерів для роботи з людьми поважного віку.
Conceptualprinciplesfor the development of volunteerschoolforworking with personalagingpeople. Thearticlereveals the followingconcepts: volunteer, volunteerism, volunteerhelp. Theauthorfocuseson the need to professionalizevolunteers in working with specificcategories of consumers of social services (elderlypeople) and olunteercertification in accordance with the requirements of the time. Thearticleconsiders the aincomponents of the student'sreadiness to providevolunteering to people of respectableage: motivational, cognitive, and activity.Theauthordefines the basicconceptualfoundations of creating a volunteerschoolforworking with people of a seniorage.