DSpace at library NPU Dragomanova » Соціальна робота в Україні: теорія і практика » 2017 рік » № 1-2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19712
Title: Соціально-педагогічна діяльність учителя в умовах поліетнічного регіону
Authors: Атрощенко, Т. О.
Keywords: інтолерантність
міжетнічна толерантність
педагогічна діяльність
поліетнічний регіон
полікультурна освіта
регіон
соціально-педагогічна діяльність
интолерантность
межэтническая толерантность
педагогическая деятельность
полиэтнический регион
поликультурное образование
регион
социально-педагогическая деятельность
intolerance
interethnic to lerance
pedagogical activities
multiethnic region
multicultura education
region
sociak and pedacogical activities
Issue Date: 2017
Publisher: ВГО "ЛСПУ"; ТОВ "Видавництво "Аспект-Поліграф"
Citation: Атрощенко, Т. О. Соціально-педагогічна діяльність учителя в умовах поліетнічного регіону / Т. О. Атрощенко // Соціальна робота в Україні : теорія і практика : наук.-метод. журн. – 2017. – № 1-2. – С. 13-20.
Abstract: У статті розкриваються особливості соціально-педагогічної діяльності майбутнього вчителя в умовах поліетнічного регіону. Уточнено сутність і зміст понять “педагогічна діяльність”, “соціально-педагогічна діяльність” та “поліетнічний регіон”. Визначено головний критерій та умови, що забезпечують ефективність соціально-педагогічній діяльності учителя в поліетнічному регіоні.
В статье раскрываются особенности социально-педагогической деятельности будущего учителя в условиях полиэтнического региона. Уточнена сущность и содержание понятий “педагогическая деятельность”, “социально-педагогическая деятельность” и “полиэтнический регион”. Определены главный критерий и условия, обеспечивающие эффективность социально-педагогической деятельности учителя в полиэтническом регионе.
The features of social and pedagogical activity of the future teacher in the conditions of multiethnic region have been disclosed in the article. The essence and meaning of “pedagogical activities”, “social and pedagogical activities” and “multi-ethnicregion” has been confirmed. The main criteria and conditions that ensure the effectiveness of social and educational activities of the teacher in the multiethnic region have been defined.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19712
Appears in Collections:№ 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Atroshchenko.pdf227.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.