Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Дистанційне навчання як форма професійної підготовки майбутніх економістів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кліпа, Юлія Володимирівна
dc.contributor.author Klipa, Yuliia
dc.date.accessioned 2018-06-18T09:47:25Z
dc.date.available 2018-06-18T09:47:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Кліпа, Ю. В. Дистанційне навчання як форма професійної підготовки майбутніх економістів / Ю. В. Кліпа // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки / Черніг. нац. пед. ун-т імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів : Вид-во ЧДПУ, 2017. – Вип. 149. – С. 171-175. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19584
dc.description.abstract У статті теоретично обґрунтовується значимість використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні. Розкрито змістове забезпечення дистанційного навчання у підготовці майбутніх економістів до професійної діяльності. На основі джерел з наукової літератури автор у статті доводить значення дистанційного навчання у професійній підготовці майбутніх економістів. Висвітлено особливості застосування системи дистанційної освіти у професійній підготовці студентів економічних спеціальностей. Доведено, що дистанційна форма навчання створює єдиний інформаційно-освітній простір, куди слід включити всілякі електронні джерела інформації (у тому числі й мережеві): віртуальні бібліотеки, бази даних, консультаційні служби, електронні навчальні посібники, кіберкласи. ua
dc.description.abstract The significance of usage of information and communicative technologies in education is theoretically proved in this article. A substantional assurance of distance education in preparation of future economists to their professional activity is revealed. Based on source of scientific literature an author proves an importance of distance education in professional preparation of future education. Scientific works of outstanding local academic scholars, who studied the problem of preparation of future professionals, are deeply analyzed. The author emphasizes that professional preparation is not only realization of educational tasks of educational subjects, but also personal qualities of Higher Educational Institution teacher, which influence on professional qualities of future specialist. The features of application of distance education system in the professional preparation of students of economic qualification are highlighted. The history of distance education development is considered from philosophical, social and economic, technological aspects. In this article the author insists that for defining strategy of distance education development in Ukraine, social and economic, historical, technological features of system of higher education in Ukraine should be pointed out. The author confirms that full copy of an international experience in distance education will not give positive results in Ukraine. Key points of distance professional education for the present time are defined. The author claims that Ukrainian legal basis is not well-developed and the greater part of contemporary distance courses don’t meet requirements of pedagogical demands. The author proves that distance education creates information and educational space, where all electronic sources of information, such as virtual libraries, data bases, consulting services, educational guidance, cyber studying rooms, should be included. The problem of creating distance courses and methods of their application in professional preparation of students of economic profession is existed. ua
dc.language.iso uk ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject дистанційне навчання ua
dc.subject дистанційна освіта ua
dc.subject майбутній економіст ua
dc.subject професійна компетентність ua
dc.subject професійна діяльність ua
dc.subject professional preparation ua
dc.subject distance education ua
dc.subject distance courses ua
dc.subject future economist ua
dc.subject professional competency ua
dc.subject professional activity ua
dc.subject nformation and communicative technologies in education ua
dc.subject.classification 378.018.43:330 ua
dc.title Дистанційне навчання як форма професійної підготовки майбутніх економістів ua
dc.title.alternative Distance education as a form of professional preparation of future economists ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу