DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 133 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19551
Title: Педагогічні умови формування гуманістичної світоглядної позиції майбутніх учителів музики
Other Titles: Формирование гуманистической мировоззренческой позиции будущих учителей музыки
Formation of the humanistic world outlook of future music teachers
Authors: Ван Сяочень
Keywords: навчальна діяльність
світоглядна позиція
етнічність
суб’єкти навчального процесу
педагогічні умови
учебная деятельность
мировоззренческая позиция
субъекты учебного процесса
этничность
педагогические условия
the scientific activity
the ethnicity
the subjects of the educational process
the humanistic world outlook
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Ван Сяочень. Педагогічні умови формування гуманістичної світоглядної позиції майбутніх учителів музики / Ван Сяочень // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХІІІ (133). – С. 45-52.
Abstract: Методичний аспект фахової підготовки майбутніх учителів музики розглядається у статті в контексті теоретичного переосмислення освітнього процесу в педуніверситеті у зв’язку зі зміною освітньої парадигми. Визначені педагогічні умови формування гуманістичної світоглядної позиції студентів.
Методический аспект профессиональной подготовки будущих учителей музыки рассматривается в статье в контексте теоретического переосмысления образовательного процесса в педагогическом университете в связи с изменением образовательной парадигмы. Определены педагогические условия формирования гуманистической мировоззренческой позиции студентов.
The article deals with the problem of the artistic and pedagogical training of the music teachers in the modernization of educational system in Ukraine and China integration into the global educational community. A scientific explanation of the functional-content features of the artistic and educational activities is argued, the original interpretation of the content and the forms of classes is provided, the pedagogical conditions and the ways of optimization of professional training are revealed.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19551
Appears in Collections:Випуск 133

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Xiaochen.pdf314.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.