DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 4 (3-4) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19473
Title: Ресурси і стимули педагогічного дискурсу в сучасному українському суспільстві
Other Titles: Pedagogical discourse resources and incentives in the modern ukrainian society
Authors: Силадій, І. М.
Keywords: педагогічний дискурс
ресурси педагогічного дискурсу
стимули педагогічного дискурсу
ознаки педагогічного дискурсу
pedagogical discourse
resources of pedagogical discourse
incentives of pedagogical discourse
characteristics of pedagogical discourse
Issue Date: 2018
Publisher: ПП "Вид-во "Гілея"'
Citation: Силадій, І. М. Ресурси і стимули педагогічного дискурсу в сучасному українському суспільстві = Pedagogical discourse resources and incentives in the modern ukrainian society / І. М. Силадій // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : ПП «Вид-во «Гілея»», 2018. – Вип. 4 (3-4). – С. 54-62.
Abstract: Автор розглядає ціннісну складову педагогічного дискурсу, яка проявляється в залученні нового члена суспільства до культурних цінностей соціуму, повідомленні інформації про норми і правила мовної і немовної поведінки, прийняті у суспільстві. Цінності педагогічного дискурсу відповідають цінностям соціалізації як суспільного явища.
The author considers the value component of pedagogical discourse, which manifests itself in attracting a new member of society to the cultural values of the society, reporting information on the rules and regularities of linguistic and non-language behavior, adopted in the society. Values of pedagogical discourse correspond to the values of socialization as a social phenomenon.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19473
Appears in Collections:Випуск 4 (3-4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Syladii I. M..pdf232.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.