DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 4 (3-4) »
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19473
Title: | Ресурси і стимули педагогічного дискурсу в сучасному українському суспільстві |
Other Titles: | Pedagogical discourse resources and incentives in the modern ukrainian society |
Authors: | Силадій, І. М. |
Keywords: | педагогічний дискурс ресурси педагогічного дискурсу стимули педагогічного дискурсу ознаки педагогічного дискурсу pedagogical discourse resources of pedagogical discourse incentives of pedagogical discourse characteristics of pedagogical discourse |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | ПП "Вид-во "Гілея"' |
Citation: | Силадій, І. М. Ресурси і стимули педагогічного дискурсу в сучасному українському суспільстві = Pedagogical discourse resources and incentives in the modern ukrainian society / І. М. Силадій // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : ПП «Вид-во «Гілея»», 2018. – Вип. 4 (3-4). – С. 54-62. |
Abstract: | Автор розглядає ціннісну складову
педагогічного дискурсу, яка
проявляється в залученні нового члена
суспільства до культурних цінностей
соціуму, повідомленні інформації про
норми і правила мовної і немовної
поведінки, прийняті у суспільстві.
Цінності педагогічного дискурсу
відповідають цінностям соціалізації
як суспільного явища. The author considers the value component of pedagogical discourse, which manifests itself in attracting a new member of society to the cultural values of the society, reporting information on the rules and regularities of linguistic and non-language behavior, adopted in the society. Values of pedagogical discourse correspond to the values of socialization as a social phenomenon. |
URI: | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19473 |
Appears in Collections: | Випуск 4 (3-4) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Syladii I. M..pdf | 232.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.