DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 28(38) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19296
Title: Методика активізації дослідницької та проектної діяльності майбутніх педагогів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі
Authors: Попадич, О. О.
Keywords: дослідницька компетентність
науково-дослідницька компетентність
проектне навчання
дослідницьке навчання
дослідницькі методи навчання
майбутній педагог вищої школи
исследовательская компетентность
научно-исследовательская компетентность
проектное обучение
исследовательское обучения
исследовательские методы обучения
будущий педагог высшей школы
research competence
scientific research competence
project-based learning
research learning
research learning methods
future higher education teacher
Issue Date: 2017
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Попадич, О. О. Методика активізації дослідницької та проектної діяльності майбутніх педагогів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі / О. О. Попадич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 28(38). - С. 128-133.
Abstract: У статті проаналізовано методику активізації дослідницької та проектної діяльності майбутніх педагогів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі. Здійснено аналіз досліджень з даної проблеми, запропоновано визначення понять "дослідницьке навчання майбутнього педагога вищої школи" та "проектне навчання майбутнього педагога вищої школи", проведено порівняльний аналіз вказаних понять, розглянуто чинники, які сприяють успішному змісту дослідницького та проектного навчання у підготовці майбутніх педагогів вищої школи та методи навчання, які для цього використовуються.
В статье проанализирована методика активизации исследовательской и проектной деятельности будущих педагогов высшей школы во время обучения в высшем учебном заведении. Осуществлен анализ исследований данной проблемы, предложены определения понятий "исследовательское обучение будущего педагога высшей школы" и "проектное обучение будущего педагога высшей школы", проведен сравнительный анализ указанных понятий, рассмотрены факторы, которые способствуют успешному содержанию исследовательского и проектного обучения в подготовке будущих педагогов высшей школы и методы обучения, которые для этого используются.
Training specialists who can think creatively and use their own judgment in difficult situations is a priority direction of modern education. Furthermore, among the main tasks of higher education institutions one in particular is to train highly qualified professionals who can adapt to conditions and requirements of the labor market and apply their creative and research skills. The future higher education teacher should have not only sufficient knowledge of his/her professional field, but also the ability to implement qualified scientific research. Therefore, activation of research and project activity for higher education teachers during their studies at higher education institutions is a separate study because a student researcher is not only an analyst, he also enriches his professional values for his future profession. In the article the activation method of research and project activity for higher education teachers during their studies at higher education institutions has been analysed. The notions "research competence", "scientific research competence", "project-based learning", "research learning", "research learning methods" have been analysed in relation to each other; notions such as "research training for future higher education teachers", "project-based learning for future higher education teachers" have been suggested, defined and a comparative analysis of these concepts has been carried out; factors that contribute to successful content research and project studies in training of future higher education teachers in higher education institutions and teaching methods that are used for this purpose have been considered. The article has proven that assessing opportunities of projects and researches in work with future higher education teachers during their studies at higher education institutions, you need to implement project and research work, as these allow students to better learn the course material. In addition, the new teaching methods, which we have considered, raise interest in subjects,
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19296
Appears in Collections:Випуск 28(38)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Popadych.pdf289.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.