У статті розглядається проблема освітнього стандарту для художньо-графічної освіти. В сучасних умовах освітній стандарт потребує постійного оновлення, підпорядковуючись зростанню вимог суспільства до якості знань і умінь, отриманих молоддю шляхом вищої художньої освіти. В цьому зв’язку розглядається суспільна роль художньої культури. В статті наголошується на зв’язку поколінь в художній культурі і художній освіті. Шляхом художньо-графічної освіти здійснюється формування художньої культури. Авторський підхід до фахової діяльності розглядається в зв’язку з актуальною концепцією креативності.
В статье рассматривается проблема образовательного стандарта для художественно-графического образования. В современных условиях образовательный стандарт требует постоянного обновления, подчиняясь росту требований общества к качеству знаний и умений, полученных молодежью путем художественного образования. В этой связи рассматривается общественная роль художественной культуры. Путем художественно-графического образования осуществляется формирование художественно-графической культуры. Авторский подход к профессиональной деятельности рассматривается в связи с актуальной концепцией креативности.
The article focuses on proving of the educational standards for the graphic art teaching in path of human values of global society. Within modern conditions the educational standard requires a constant renewal, subject to rapid growth requirements of society in the quality of knowledge and skills acquired by the young people of higher art education. In this stare, the community considered the role of artistic culture, including art. The article emphasizes the connection of generations in the artistic culture and art education. Teaching art courses throughout the time was an integral component of the overall content of teacher training in Ukraine. The author emphasizes the social, psychological, cultural, emotional and aesthetic relevance of the Graphic Art Education. The article updates its educational role, as a special kind of human activity. The author emphasizes that the problem that the coordination of economic and social objectives of individual, state and education are solved by updating and upgrading educational standards. The process according to the author largely relates to graphic art and education. Through Graphic Art Education is the formation of graphic art and culture. Art education is considered in this sense as a conscious, persistent and teachers controlled process, based on scientifically grounded laid psycho - educational system. It bases on a corpse of knowledge on national and global arts and skills for artistic and creative activities. The author's approach to employment activities considered in connection with the formation of the concept of creativity. The article emphasizes that art and graphic education provides the ability to artistic and imaginative development in the world. In path of the art education a person receives the ability to use the language of art. It gives to the individuals the skills and ability to create the artistic reality in the form of images.