У статті розкрито сутність поняття інформаційної безпеки учнів, розглянуто
особливості навчання та виховання дітей різного віку під час оволодіння ними новітніми
технологіями. Запропоновано поради для батьків, вчителів та соціальних педагогів для підвищення
безпеки соціалізації дітей різного віку в інформаційному середовищі. Наведено рекомендації щодо
проведення соціальними педагогами навчальних, виховних заходів та профілактичних позашкільних
заходів, тренінгових методик, орієнтованих на подолання негативних впливів використання
комп’ютерних технологій на дітей різновікових категорій. Зазначено подальші перспективи
дослідження, тобто розробка практичних рекомендацій для майбутніх соціальних педагогів та
впровадження їх у професійну діяльність.
В статье раскрыта сущность понятия информационной безопасности, рассмотрены
особенности обучения и воспитания детей разного возраста по мере овладения ими новейшими
технологиями. Предложены советы для родителей, учителей и социальных педагогов для повышения
безопасности социализации детей разного возраста в информационной среде. Приведены
рекомендации по проведению социальными педагогами учебных, воспитательных мероприятий и
профилактических внешкольных мероприятий, тренинговых методик ориентированных на
преодоление негативных последствий педагогически не выверенного использования компьютерных
технологий на детей разных возрастных категорий. Обоснована необходимость разработки
соответствующих практических рекомендаций для будущих социальных педагогов и их внедрение в
практику функционирования воспитательных и учебных заведений.
The article reveals the essence of the concept of information security, there are reviewed
the features of teaching and upbringing of children of all ages during their mastery of the latest technologies.
The advices for parents, teachers and social workers to improve the safety of socialization of children of all
ages in the information environment are suggested. The recommendations for social pedagogues how to
carry out educational, pedagogical arrangements and preventive out-of-school activities, training methods
aimed at overcoming the negative effects of computer technologies on children of different age categories
are given. There are indicated further prospects of research, namely to develop practical recommendations
for would be social pedagogues and introducing them to professional activities.