У статті розглядається вплив феномену дозвілля, вільного часу на формування
соціальної культури дітей дошкільного віку. Аналізуються програми, що
передбачають культурно-дозвіллєву діяльність у процесах навчання та виховання.
Зокрема, наголошується увага на соціалізацію у процесі супроводу входження дитини у
суспільство, становлення її соціальних цінностей як члена соціуму, через комлексний
підхід організації культурно-дозвіллєвої діяльності.
Організація культурного дозвілля сприяє формуванню поважного ставлення до
педагога, емпатії до інших дітей доброзичливого і турботливого ставлення до
молодших. Дозвіллєва сфера дає суб’єкту можливість займатися улюбленою справою,
зустрічатися із цікавими людьми, відвідувати значимі для них місця, бути учасниками
важливих подій. Під час організації власної дозвіллєвої діяльністі в дитини виникають
бажання та мотиви соціальної взаємодії. В соціальній участі дитина проявляє вольові
зусилля, освоює соціальний досвід, етичні норми.
The article examines the impact of the phenomenon of leisure, leisure time on the
formation of social culture preschoolers. The specificity of the socialization of the child requires
special activity of adults - integrated support social formation of the child in the process of
training, education and development. The identity of the child can normally be formed only in
social terms.
One great resource optimization of socio-cultural adaptation of children is a cultural and
leisure activities, which has the ability to stimulate the processes of socialization, inculturation and personal fulfillment. The leisure organization promotes respect for the teacher, empathy
for other children friendly and caring attitude towards younger. When organizing events totake care of creating an environment that will help your child meet its social and cultural
needs.