Показано актуальність та доцільність формування окремих компонент системи
інформаційно-комунікаційних компетентностей сучасного вчителя природничих наук, зокрема
знання теоретичних основ і володіння вміннями самостійного створення комп’ютерних моделей
об’єктів і явищ, використання комп’ютеризованих лабораторій в навчальному процесі. Висвітлено
методичні особливості навчання майбутніх вчителів фізики комп’ютерного моделювання з
використанням засобів різних програмних середовищ в рамках авторського навчального курсу. В
ході проведеного дослідження ступеня готовності вчителів природничих наук середніх класів шкіл до
використання нових інформаційних технологій (зокрема комп’ютеризованих лабораторій) в
навчальному процесі виявлено недостатній рівень такої готовності. Подальшим етапом науково-
педагогічного дослідження передбачається розробка заходів підвищення рівнів інформатичних
компетентностей вчителів природничих наук у середній школі.
Показана актуальность и целесообразность формирования отдельных компонент
системы информационно-коммуникационных компетентностей современного учителя естественных
наук, в частности, знание теоретических основ и владение умениями самостоятельного создания
компьютерных моделей объектов и явлений, использования цифровых лабораторий в учебном
процессе. Освещены методические особенности обучения будущих учителей физики компьютерному
моделированию с помощью разных программных сред в рамках авторского курса. В ходе
проведенного исследования степени готовности учителей естественных наук в средних классах школ
к использованию новых информационных технологий (в частности цифровых лабораторий) в
учебном процессе выявлено недостаточный уровень такой готовности. Дальнейшим этапом научно-
педагогического исследования предвидится разработка мероприятий по повышению уровней
информатических компетентностей у учителей естественных наук в средней школе.
It was shown actuality and advisability of formation of particular component of information
and communication competencies of modern sciences teacher, among other things, knowing of theoretical
fundamentals and command of the abilities needed to use computer-based software and hardware educational
laboratory facilities, of independently creating computer models of objects and phenomena. Deals with
methodical features of training future teachers of physics computer simulation by means of different
software environments within the author's course. During the researching of the readiness level of sciences
teachers of middle classes of schools to use new information technologies (including digital laboratories) in
the educational process was found that readiness is insufficient. A further stage of scientific and pedagogical
research includes the development of measures to improve the level of information competence of science
teachers in secondary schools.