У статті надаються результати вивчення стану сформованості професіоналізму діяльності методичних працівників на основі визначення науково обґрунтованої критеріально-рівневої бази і розробленого діагностичного інструментарію. На основі структурно-функціонального підходу визначення компонентів професіоналізму педагогічної діяльності працівників методичних служб були розроблені відповідні критерії та показники сформованості рівнів професіоналізму педагогічної діяльності методистів, а саме: діагностичні, орієнтаційно-прогностичні, конструктивно-проектувальні, організаторські, інформаційно-пояснювальні, комунікативно-стимулюючі, аналітико-оцінювальні, дослідно-творчі. Для оцінки стану сформованості професіоналізму педагогічної діяльності працівників методичної служби був розроблений діагностичний інструментарій у вигляді спроектованої анкети самооцінки і виділені рівні сформованості професіоналізму діяльності методичних працівників (високий, середній, низький).
Статья посвящена проблеме изучения состояния сформированности профессионализма деятельности методических работников на основе определения научно обоснованной критериально-уровневой базы и разработанного диагностического инструментария. На основе структурно-функционального подхода определения компонентов профессионализма педагогической деятельности работников методических служб были разработаны соответствующие критерии и показатели сформированности уровней профессионализма педагогической деятельности методистов. Для оценки состояния сформированности профессионализма педагогической деятельности методических работников службы был разработан диагностический инструментарий в виде спроектированной анкеты самооценки и выделены уровни сформированности профессионализма деятельности методических работников.
The article provides the research results of the expertise levels of the education supervisors’ work based on the scientifically grounded self-developed criteria, levels and diagnostic tools. In terms of the structural and functional approach to defining the components of pedagogical expertise of the specialists of academic services, the author has developed the following criteria and rates of pedagogical expertise levels of the education supervisors’ work: diagnostic, orientation and prognostic, structural and planning, organizational, informational and explanatory, communicative and stimulating, analytically evaluative, experimental and creative. To evaluate the pedagogical expertise level of the academic services specialists, some diagnostic tools have been developed, those including the self-developed questionnaire for self assessment and the set of levels (high, medium, low) of the education supervisors’ expertise.